طرح جامع عفاف و حجاب ویژه کارکنان ادارات دولتی آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی از اجرای طرح جامع عفاف و حجاب ویژه کارکنان ادارات استان خبر داد.

طرح جامع عفاف و حجاب ویژه کارکنان ادارات دولتی آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، حجت‌الاسلام بهنام دلریش در گفتگو با خبرنگاران در خصوص جزئیات اجرای این طرح، اظهار کرد: تشکیل ستاد «۲۱ تیر» برای اجرای قانون عفاف و حجاب اجرای مرحله اول طرح جامع عفاف و حجاب در ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و مسئولیت قرارگاه اجرایی آن هم با عنوان «ستاد ۲۱ تیرماه» به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ شده است که مرحله اول اجرای قانون عفاف و حجاب از دستگاه‌های دولتی آغاز و در مراحل بعد همه جامعه را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام دلریش با بیان اینکه بعد از ابلاغ این قانون به ادارت لازم الاجراست و هیچ توجیهی پذیرفته نیست و باید مسئولان هر نهاد اجرای آن را ابلاغ و بر آن نظارت کنند.

وی در خصوص فرایند نظارت بر قانون حجاب و عفاف گفت: بحث نظارت بر اجرای قانون به ستاد امر به معروف واگذار شده و بازرسان ما با حضور در نهادها و ادارات موضوع اجرای قانون یا عدم اجرای قانون را گزارش می‌دهند، همچنین در این راستا استفاده از گزارشات تشکل‌های مردمی عفاف و حجاب و شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی است که اجرای درست قانون را از طریق آنها هم پی‌گیری می‌کنیم در صورت عدم اجرای قانون مسئول آن نهاد تذکر می‌گیردو کارمند موظف هست که حجاب را طبق شاخصه‌ها رعایت کند در صورت توجه نکردن، مسئول مافوق کارمند تذکر می‌گیرد و کسر از حقوق و جریمه مالی و در نهایت پیگیری قانونی خواهد شد.

حجت الاسلام دلریش افزود فعلاً مرحله اول اجرای قانون برای دستگاه‌های دولتی آغاز شده و در فازهای بعد برای دیگر اقشار جامعه هم اجرا می‌شود.وی افزود وضعیت فعلی عفاف و حجاب در استان مطلوب نیست و باید موضوع عفاف و حجاب هم مانند دیگر مشکلات جامعه در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شعار برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری، گشت ارشاد مسئولین و جهاد تبیین است، افزود: جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ستادی و نظارتی است از این رو در بیشتر موارد از بعد نظارتی و جهاد تبیین اقدامات خود را در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام دلریش ادامه داد: حرکت علمی از جمله مسائلی است که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم بیش از پیش به این موضوع پرداخت شود.

وی گفت: موضوع عفاف و حجاب نیز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در قالب قرارگاه ۲۱ تیر به صورت کاملاً اجرایی و عملیاتی در دستور کار این ستاد قرار دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی افزود: با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب و در راستای فرهنگ سازی بیشتر موضوع با نهادها و ارگان مختلف جلسات متعددی برگزار کردیم.

وی به مستقل کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها اشاره و عنوان کرد: در تلاش هستیم در شهرستان‌هایی که کمتر در این زمینه فعالیت دارند ستاد مستقل ایجاد شود و این امر در جهت پوشش تمامی شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بحث ایجاد تشکل‌های مردمی در عرصه‌های مختلف بسیار مهم است چرا که هر چقدر بازوی مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تقویت کنیم قطعاً به اهداف والا و قابل توجهی دست خواهیم یافت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان غربی تصریح کرد: مطالبه گری یکی از برنامه‌های ثابت و مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر