بهره‌برداری از پایانه مرزی رازی خوی و تحقق چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بهره برداری از طرح جامع پایانه مرزی رازی را گامی مهم در تحقق چشم انداز مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری با کشور ترکیه عنوان کرد.

بهره‌برداری از پایانه مرزی رازی خوی و تحقق چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه

به گزارش مملکت آنلاین، محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جلسه شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، بهره برداری از طرح جامع پایانه رازی شهرستان خوی در این استان را گام مهمی در راستای تحقق چشم انداز مبادلات  ۳۰ میلیارد دلاری با کشور ترکیه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: طرح جامع این پایانه مرزی با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی به عنوان یکی از پایانه‌های مرزی زمینی مهم کشور و یکی از دروازه های اصلی ورود ایران به اروپا است که از نظر ریالی نیز پیشرفت نزدیک به ۸۳ درصدی دارد.

وی گفت : این پایانه مرزی یکی از پایانه‌های شکیل کشور به شمار می‌رود که به جهت توپوگرافی منطقه شاهد تجمیع سالن‌های تجاری و مسافری در یک‌ساختمان با مساحتی بالغ بر ۹ هزار مترمربع را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی با دارا بودن از بیشترین مرز زمینی کشور که بر این اساس و‌ با توجه به مدیریت مناسب شاهد سرمایه‌گذاری بالایی برای ساخت و ساز  در این مبادی ورودی و خروجی  و توجه ویژه سازمان به کیفی سازی خدمات، تسهیل تردد و کاهش زمان  انتظار در پایانه های مرزی هستیم.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرعت بخشی به پروژه راهسازی مسیر منتهی به پایانه مرزی رازی را ضروری دانست ‌و اظهار کرد:  جلب رضایت عمومی، افزایش مبادلات مرزی و انتخاب این مرز بعنوان مسیر حمل و نقل کالاهای ترانزیتی نیازمند داشتن جاده‌ای ایمن ، عریض و منطبق بر شاخصه‌های راه بین المللی و ترانزیتی است.

در این جلسه ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی کلیات و جزئیاتی از وضعیت زیرساخت‌های جاده‌ای، وضعیت ناوگان جاده‌ای و پرسنل این اداره کل بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر