بدهی سنگین و نزدیک به هزار میلیاردی شهرداری ارومیه میراث شهرداران قبلی

شهردار ارومیه میزان بدهی شهرداری را بالغ بر ۸۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش مملکت آنلاین، مجید آقازاده شهردار ارومیه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تلاش‌هایش برای توسعه شهر ارومیه، شفاف‌سازی و چابک‌سازی مجموعه شهرداری در دوران حضورش خاطر نشان کرد: شهرداری با بدهی بالغ بر ۸۹۵ میلیارد تومانی روبروست که تامین اجتماعی، بانک‌ها و پیمانکاران بیشترین بخش از این بدهی‌ها را شامل می‌شوند.

وی اضافه کرد: از این بدهی، ۹میلیارد تومان از بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کرده‌ایم و در حال رایزنی برای تقسیم و کاهش بدهی به این نهاد، اداره مالیات و بانک‌ها هستیم و بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

شهردار ارومیه ادامه داد: دریافت ۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ برای پرداخت حقوق رخ داد که هم اکنون ماهانه ۴ میلیارد قسط پرداخت می‌کنیم.

آقازاده طرح تفضیلی را لازم الاجرا دانست و گفت: بعد از شناسایی و بررسی ۳۰مورد مغایرت در طرح، با حل ۹۰درصد مشکلات آن، امید داریم با تصویب کامل طرح و اجرای آن شاهد کاهش تخلفات باشیم و ساخت و سازها بر اساس آن اجرایی شود.

آقازاده تعداد کارکنان و پرسنل کارگری شهرداری ارومیه را ۴۸۶۰ پرسنل قراردادی و ۵۲۰۰ پرسنل شرکتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر با افزایش ۳۹درصد حقوق نسبت به سال گذشته، ماهانه ۴۵ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود و در حال حاضر برای اولین بار حقوق کارکنان سر موعد و قبل از پایان ماه پرداخت و شاهد انضباط قابل توجهی در امور مالی هستیم.

شهردار ارومیه مشکلات و مطالبات اتوبوسرانی را مربوط به سال‌های قبل اعلام و اظهارکرد: از سالیان گذشته ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مالی برای خرید ناوگان حمل و نقل ارومیه با مشارکت دولت و شهرداری در نظر گرفته شده که متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر