ماهواره فضایی اروم‌ست رونمایی شد

نایب رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس، ماهواره فضایی اروم ست نخستین منظومه فضایی ایران رونمایی کردند.

ماهواره فضایی اروم‌ست رونمایی شد

به گزارش مملکت آنلاین، نخستین منظومه فضایی ایران، ماهواره فضایی اروم ست امروز رونمایی شد.

در آیین رونمایی از این منظومه و ماهواره فضایی که با حضور نایب رییس مجلس برگزار شد، علی نیکزاد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص پیشرفت علمی، عنوان کرد: ایشان تاکید دارند که توقف در حوزه پیشرفت علمی معنا ندارد و به همین دلیل ما به عنوان سرباز ولایت باید با اعتقاد راسخ به این باورها در راستای پیشرفت علمی تلاش خود را دوچندان کنیم. همچنین رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان تاکید کرده بودند که ما باید به قدری در حوزه علمی پیشرفت داشته باشیم که اگر روزی افرادی بخواهند از دانش روز دنیا مطلع شوند مجبور به یادگیری زبان فارسی شوند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی حامی حوزه پژوهش و دانش خواهد بود، گفت: نباید از عدم حمایت بخش دولتی دلسرد شد و این نوید را به شما می دهیم که در برنامه هفتم توسعه حمایت ویژه ای از حوزه پژوهش داشته باشید.

نایب رئیس مجلس با یادآوری اینکه امروز باید از مجاهدان علمی بیشتر یاد کنیم، تصریح کرد: اگر این مجاهدت های علمی نبود اقتداری که امروز کشور در عرصه های مختلف دارد، هرگز شاهد نبودیم.

وی رونمایی از ماهواره فضایی اروم ست که نخستین منظومه فضایی ایران نیز به شمار می آید، جلوه مجاهدت علمی، خودباوری و ما می توانیم خواند و با اشاره به مشکلات عدیده پیش رو در حوزه فضایی قول رسیدگی به مشکلات را از طریق مجلس شورای اسلامی وعده داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر