امسال، ۵ میلیون بوته گل در ارومیه کاشته شده است

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: پنج میلیون بوته گل از انواع مختلف با رنگ های متنوع از ابتدای سال در فضای سبز این شهر کاشته شده است.

امسال، ۵ میلیون بوته گل در ارومیه کاشته شده است

به گزارش مملکت آنلاین، علی شایگان افزود: این گل‌ها از نوع بنفشه، مینا چمنی، شب بو، همیشه بهار، کلم زینتی، مارگریت، کوکب، قرنفل، میخک و لاله و نظایر آن هستند که در پارک ها و فضاهای مختلف شهر کاشته می شوند.

وی در خصوص دیگر اقدامات زیباسازی شهر نظیر رنگ آمیزی دیوارهای بدمنظر، جداول و توسعه فضای سبز اظهار کرد: در این راستا بیش از ۱۸۰ هزارمترمربع رنگ آمیزی ساختمان‌ها و اماکن و دیوارهای بدمنظر، پل‌ها، جداول، سطوح فلزی و تابلو و مبلمان داخل پارک‌ها انجام شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه ادامه داد: نورپردازی پل‌های سطح شهر، آماده سازی دوربرگردان‌های تازه تاسیس «المهدی» و «باغ رضوان» از لحاظ نورپردازی، رنگ آمیزی جداول و کاشت درختان و توسعه فضای سبز گوشه ای دیگر از اقدامات سازمان طی هفته های اخیر است.

شایگان با اشاره به طرح‌های نوین در پارک‌های ارومیه ادامه داد: آبنماهای موزیکال پارک ائللرباغی و فاز توسعه پارک جنگلی و همچنین آبشار مصنوعی انتهای خیابان میثم از جمله اقداماتی است که در دست انجام بوده و در ماه های آتی شهروندان و گردشگران می توانند از جلوه های بصری آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر