آمارهای مربوط به دریاچه ارومیه از ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی پاک شد!

در اتفاقی عجیب، ارگان‌های مرتبط با دریاچه ارومیه، آمارهای مربوط به وضعیت نگین آبی آذربایجان را حذف یا دیگر به روز نمی‌کنند.

آمارهای مربوط به دریاچه ارومیه از ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی پاک شد!

به گزارش مملکت آنلاین، در حالی که دریاچه ارومیه حال و روز خوشی ندارد، آب منطقه‌ای، ستاد احیا و سایر دستگاه‌های دولتی مرتبط با این پهنه آبی دیگر آماری از وضعیت دریاچه منتشر نمی‌کنند.

آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی

آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی که در تلگرام با کانال "پیام آب" فعال است از ۲۳ خردادماه امسال /۱۴۰۱/ دیگر هیچ آماری از دریاچه ارومیه منتشر نمی‌کند و موضوع جالب‌تر آنکه در آنروز این دریاچه نزدیک به ۳ میلیارد مترمکعب آب داشت.

1

این دستگاه دولتی در سایت رسمی خود هم دیگر هیچ آماری از دریاچه منتشر نمی‌کند و در صفحه مربوط به نگین فیروزه‌ای کشور تصویر مربوط به ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ (۳.۵ سال قبل) دارد و بعد از هیچ بروزرسانی نداشته است.

2

آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی

آخرین سایت دولتی که آمار دریاچه ارومیه را منتشر می‌کرد از سه هفته قبل دیگر آماری منتشر نمی‌کند.

آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی که چند صباحی منبع خوبی برای دریافت آمار مربوط به دریاچه ارومیه بود و هر ۲ تا ۵ روز یکبار آمار خود را به روز می‌کرد از ۳ دی‌ماه امسال آمار جدیدی منتشر نکرده است و به نظر می‌رسد دیگر آمارش به‌روز نخواهدشد.

3

سایت دریاچه ارومیه مربوط به دانشگاه شریف

سایت طرح تحقیقاتی دریاچه ارومیه مربوط به دانشگاه شریف هرچند در بخش آرشیو آمار، آمار جدیدتر از سال ۱۴۰۰ ندارد ولی در حاشیه سایت آمار بسیار کوتاهی در حد تراز حدودی مربوط به یک آذرماه ۱۴۰۱ را دارد و بعد از سایت هم به‌روز نمیشود هرچند در دی‌ماه دو خبر نقل شده منتشر شده است.

4

ستاد احیای دریاچه ارومیه

بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ستاد احیا غیرفعال شد و سایت این نهاد نیز از دسترس خارج شد و دیگر خبری از آن نیست.

5

بقیه دستگاه‌ها چون محیط‌زیست نیز هیچ صفحه یا لینک یا محلی برای ارائه آمار از وضعیت دریاچه ارومیه ندارند و به نظر می‌رسد این پهنه آبی درحال به فراموشی سپرده شدن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر