آغاز پنجمین دوره جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی

پنجمین دوره جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شد.

آغاز پنجمین دوره جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی

به گزارش مملکت آنلاین، پنجمین دوره جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی به مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ دی برگزار می شود، این جشنواره هر ساله با حضور هنرمندان موسیقی اصیل ایرانی از سطح کشور در خوی برگزار می‌شود و امسال ۲۸۱ اثر به این جشنواره ارسال شده که هشت اثر برای اجرا در مرحله نهایی انتخاب شده است. 

عادل نجف زاده،  نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ۲۰ دیماه در افتتاح مراسم جشنواره موسیقی شمس و مولانا که با حضور ضرغامی،وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و ارادتمندان به شمس در خوی برگزار شد، اظهار کرد : مقبره شمس در خوی نقطه پیوند فرهنگی ایران با جهان است و تکمیل بارگاه شمس در خوی آرزوی علاقمندان فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن ایران اسلامی است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر چشمان تیز بین مردم کشور پیگیر تکمیل بارگاه شمس است تصریح کرد : از وزیر میراث فرهنگی به نمایندگی از مردم ایران درخواست دارم پیگیر تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل سریع بارگاه شمس باشد. 

وی تصریح کرد: کشورمان ایران دارای تاریخ غنی است و حفاظت از اسلام و مدنیت و نیز ذخیره‌گاه تشیع کار سنگینی است که کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بیشتر می‌کند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خواهان انجام کاری برای اقتصاد کشورمان باشیم بی‌تردید باید اقتصاد گردشگری را فعال کرد تا تمامی حلقه‌های مفقود کسب و کار و اشتغال راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: مردم شهرستان خوی، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد معدن و اقتصاد مرز را می‌دانند و بنابراین با توجه به اینکه خوی یک شهر مرزی است و بارگاه شمس در این شهر قرار دارد می‌تواند نقطه همپیوندی ایران با اقتصاد جهانی باشد.

رییس گروه دوستی پارلمان ایران و ترکیه ادامه داد: ارتباط موثر خوی با قونیه بواسطه بارگاه شمس و مولانا پیگیری می شود و اقدامات خوبی در این زمینه در طول یکسال انجام شده است. 

نجف‌زاده در ادامه تصریح کرد: از تاریخ سه تا هفتم بهمن ماه با حضور در شهر آنکارای ترکیه سعی می‌شود که از مجرای شمس تبریزی بتوان با همسایگان ایران ارتباط فرهنگی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر