بایدن پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را نهایی کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی لایحه مصوب سنا را امضا کرد که بر اساس آن عضویت فنلاند و سوئد به ناتو از سوی ایالات متحده آمریکا تایید نهایی می شود.

بایدن پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را نهایی کرد

به گزارش مملکت آنلاین، جو بایدن پیش از امضای این لایحه گفت: به عقیده من، این لحظه بسیار مهم  برای ناتو و  همچنین برای امنیت و ثبات بیشتر نه تنها اروپا و آمریکا، بلکه برای جهان است.

سنای آمریکا هفته گذشته لایحه عضویت  فنلاند و سوئد در ناتو را تصویب کرد و با این کار به بایدن اجازه داد تا تاییدیه آمریکا برای عضویت این دو کشور در ائتلاف ناتو را به طور رسمی اعلام کند.

ترکیه، اسپانیا، یونان، پرتغال، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک هنوز درخواست این دو کشور برای عضویت در ناتو را تایید نکرده اند.

بایدن در سخنان خود همچنین از سایر اعضای ناتو که هنوز عضویت فنلاند و سوئد را تایید نکرده اند خواست  تا به سرعت این فرایند را انجام دهند تا فنلاند و سوئد  به عضویت ناتو درآیند.

وی با ادعای اینکه پوتین می خواست ناتو را تضعیف کند اما دو عضو جدید به آن پیوستند، گفت: قدرت ناتو و پایبندی ایالات متحده به این ائتلاف قوی تر از گذشته است و با هر تهدید و تهاجمی مقابله خواهیم کرد.

وی افزود: با همپیمانان خود برای تقویت جبهه شرقی ناتو اقدام و قادر خواهیم بود با چالش‌های جدید ایجاد شده برای اروپا مقابله کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: درهای ناتو برای کشورهایی که شروط الحاق به آن را داشته باشند، باز است.

مجلس سنای آمریکا ۱۳ مرداد ماه با پیوستن فنلاند و سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر