•  درباره ما
  •  تماس با ما
  • آرشیو
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۴ | 2025 June 17
مملکت آنلاین آنلاین
  • صفحه نخست
  • اتاق خبر
    •  ایران
    •  جهان
    • همه مطالب
  •  ورزش
    • ورزش ایران
    •  ورزش جهان
  • فرهنگ و هنر
    •  سینما
    •  تلویزیون
    •  موسیقی
    •  تئاتر
    •  تجسمی
    •  کتاب و ادبیات
  •  حوادث
  •  استانی
  •  پلاس
    •  فضای مجازی
    •  سبک زندگی
    •  دیجیتال
    •  خودرو
    •  تکنولوژی
    •  طرح و کارتون
    •  طنز و سرگرمی
    •  علمی و دانستنی
    •  طب‌سنتی
  •  مجله طب سنتی نیک‌ونو
    •  مقاله
    •  یادداشت
    •  فیلم
    •  آگهی

هیوندای رقیب تسلا مدل ۳ را معرفی کرد

هیوندای ایونیک ۶ رقیب کره ای تسلا مدل ۳ معرفی شد.

کد خبر: 85116
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۰۹:۲۸

به گزارش مملکت آنلاین، سرانجام هیوندای از نخستین سدان و نیز دومین محصول الکتریکی خود با نام Ioniq ۶ رونمایی کرد.

این مدل نیز همانند Ioniq ۵ که برگرفته از کانسپت ۴۵ بود، براساس مدل مفهومی Prophecy که نزدیک به یک سال پیش معرفی شد، طراحی و توسعه یافته است، هرچند که در جزئیات ظاهری، تفاوت های عمده ای با یک دیگر دارند.

ایونیک ۶ با بهره گیری از خطوطی به اصطلاح ساده و تمیز در کنار فرم بدنه ی ایرودینامیکی، تصویری متفاوت و خاص را از یک سدان الکتریکی مدرن به نمایش می گذارد.

سانگ یاپ لی« SangYup Lee» رییس مرکز طراحی هیوندای می گوید؛« ایونیک ۶ اصول زیبای شناختی در طراحی خودرو را با مسائل عملکردی تلفیق و مرتبط می کند. این طراحی ساده و البته متمایز، نتیجه همکاری نزدیک بین مهندسان و طراحان بوده که توجه وسواس گونه به جزئیات و نیاز های مشتریان در هسته مرکزی پروژه قرار داشته است.»

نمای جلو همانند پیکره کلی بدنه، از ظاهری تمیز و مینیمالیستی برخوردار است. کاپوت صاف بوده و قسمت های برجسته طراحی شده در این قسمت، از چراغ های جلو شروع شده و به ستون A منتهی می شوند.

در نمای جانبی، خط کمر قوسی شکل در امتداد درها، انحنای سقف را نیز برجسته کرده است. علاوه بر این یک خط ظریف نیز در امتداد بخش پایینی درها وجود دارد.

از دیگر ویژگی های این نما که از جنبه عملکردی بیشتری برخوردار هستند، می توان به دوربین های جانبی که جایگزین آینه های معمولی شده اند و نیز رینگ ها با الگوهای پیچیده و نامتقارن اشاره کرد.

در نمای عقب استفاده از دو اسپویلر در قسمت پایینی شیشه عقب و نیز در لبه انتهایی درب صندوق، علاوه بر بهبود عملکرد آیرودینامیک، نمای این قسمت را اسپرت تر و برجسته تر کرده است.

همچنین چراغ های عریض عقب به همراه عناصر مربعی و پیکسل مانند، ظاهری آینده نگرانه به این نما بخشیده است.

ضمن اینکه استفاده از عناصر عمودی در سپر عقب با آنچه که در سپر جلو اتفاق افتاده است تطابق یافته است.

هیوندای هنوز اطلاعاتی از امکانات و سایر جزئیات داخل کابین منتشر نکرده است، اما با توجه به تصاویر منتشر شده، شاهد استفاده از دو صفحه نمایش مجزا در یک قاب مشترک هستیم.

در لبه های بیرونی، داشبورد از قوسی به سمت بالا برخوردار است تا فضای قرار گیری نمایشگر دوربین های جانبی بیرون ایجاد شود.

فرمان دو پره نیز از دکمه های خازنی در دو طرف و چهار چراغ مربع شکل در مرکز برخوردار است که البته هنوز مشخص نیست که این چراغ ها تزئینی بوده و یا از عملکرد خاصی برخوردار هستند.

در بحث پیشرانه، با توجه به اینکه ایونیک ۶ از پلت فرم «E-GMP» مشترک با ایونیک ۵ و کیا EV۶ برخوردار است، می توان انتظار داشت از قدرتی مشابه با آن ها یعنی خروجی در حدود ۳۰۰ اسب بخار برخوردار باشد.

با این حال باید تا انتشار اطلاعات فنی تکمیلی در تاریخ ۱۴جولای منتظر ماند.

انتهای پیام/

هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
هیوندای ایونیک ۶
مملکت آنلاین

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مملکت آنلاین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام