مراجعه ۴۴۰۰ اهوازی به بیمارستان به علت تنگی نفس در ۲۴ ساعت

منشأ این تنگی نفس گفته می‌شود از فعالیت‌های تأسیسات نفتی استان خوزستان و وجود پرتعداد نوعی درخت به نام کونوکارپوس است.

به گزارش مملکت‌آنلاین، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر از مردم اهواز در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان ها به دلیل عارضه تنگی نفس خبر داد.

 فرهاد حمزه لویی در خصوص آمار تنفسی اظهار کرد: از ساعت هشت صبح روز گذشته تا ساعت هشت صبح امروز چهار، هزار و ۴۸۱ نفر برای مشکل تنفسی به بیمارستان ها مراجعه داشتند.

وی افزود: چهار هزار و ۳۲۱ نفر از آنها به صورت سرپایی درمان شدند ولی در این میان نیز ۱۶۰ نفر بستری شدند.

 هر ساله با اولین بارش باران پائیزی در اهواز و اغلب شهرهای صنعتی، موجی از بیماران با علائم تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. منشأ این تنگی نفس گفته می‌شود از فعالیت‌های تأسیسات نفتی استان خوزستان و وجود پرتعداد نوعی درخت به نام کونوکارپوس است.

مسئولان هنوز راهکاری برای جلوگیری از بروز این مشکل پیدا نکرده اند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر