•  درباره ما
  •  تماس با ما
  • آرشیو
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۴ | 2025 June 17
مملکت آنلاین آنلاین
  • صفحه نخست
  • اتاق خبر
    •  ایران
    •  جهان
    • همه مطالب
  •  ورزش
    • ورزش ایران
    •  ورزش جهان
  • فرهنگ و هنر
    •  سینما
    •  تلویزیون
    •  موسیقی
    •  تئاتر
    •  تجسمی
    •  کتاب و ادبیات
  •  حوادث
  •  استانی
  •  پلاس
    •  فضای مجازی
    •  سبک زندگی
    •  دیجیتال
    •  خودرو
    •  تکنولوژی
    •  طرح و کارتون
    •  طنز و سرگرمی
    •  علمی و دانستنی
    •  طب‌سنتی
  •  مجله طب سنتی نیک‌ونو
    •  مقاله
    •  یادداشت
    •  فیلم
    •  آگهی

ب ام و نسخه فیس‌لیفت X7 را رونمایی کرد

پس از مدتها انتظار، سرانجام ب ام و از نسخه فیس لیفت شده X7 رونمایی کرد.

کد خبر: 78112
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۰۹:۰۸

به گزارش مملکت آنلاین، بدون شک، نسخه جدید X7 پرچمدار یکی از انقلابی ترین تحولات طراحی در محصولات غیر برقی ب ام و میباشد و آن سَبک متفاوت و جدید طراحی چراغهای جلو و دماغه این خودرو است که در نسخه ۲۰۲۳ تبدیل به دو چراغ تفکیکی شده است.

قطعا برای خودرویی با قیمت بیش از ۷۵ هزار دلار که عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌ بلند خانواده ب ام و را یدک میکشد، تغییرات عمیق و اساسی در طراحی ریسک بالایی را میطلبد و این اتفاقی است که در سری X7 2023 شاهد آن هستیم.

 ابتدا باید بدانیم که پیکره و هندسه کلی این مدل با نسخه ۲۰۲۱ هیچ تفاوتی ندارد لذا بازطراحی عمیق مجموعه چراغها و سپر اصلی جلو بعنوان اصلی ترین تغییرات در X7 محسوب میشود.

چراغ های جلو بصورت دوبل بوده و  مجموعه دی لایت/راهنما از چراغ اصلی منفک شده‌اند که این بخشی از زبان طراحی جدید محصولات آینده‌ بی‌ام‌و محسوب میشود، زبان و فلسفه ای که نظرات مخالف و منتقدان بسیار زیادی دارد تا انجا که برخی انرا در حد یک خودکشی برای ب ام و میدانند و البته باید منتظر ماند و دید آیا این سبک‌ و زبان جدید طراحی BMW در بازار مورد استقبال قرار خواهد گرفت یا خیر...

البته اینرا فراموش کرد که چنین ترکیبی قطعا برای سدان برقی i7، نسل جدید سری ۷ و شاسی بلند هیبریدی XM نیز استفاده خواهد شد.

در بخش بالایی لبه‌ درب موتور، چراغ‌های LED نصب شده‌اند که البته نقش راهنما را نیز برعهده دارند و چراغهای اصلی در دل مجموعه ای تیره و بصورت جداگانه چیدمان شده اند.

استایل کلی و حجم پردازی سپر جلو نیز مجموعه ای از سطوح و احجام در هم تنیده است که در کنار جلوپنجره بزرگ و فریم ورودی زیر سپر، چهره و شخصیتی متفاوت، مرموز و خاص و عبوس به این خودرو بخشیده است و چیدمان مه‌شکن‌ها در فضایی تیره و داخل ماهیچه های فرورفته سپر و نزدیک چراغ‌های اصلی در نظر گرفته شده است.

در نسخه‌ پایه X7 ، جلوپنجره‌ به رنگ نقره‌ای است اما مدلهای فول تر ( آپشنال ) مانند نسخه M60i از رنگ سیاه براق استفاده خواهد شد.

ضمن آنکه نورپردازی خاصی برای جلوپنجره نیز طراحی شده است.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در X7 ۲۰۲۳ رینگهای ۲۳ اینچی است که برای اولین‌بار بر روی مدلی تولیدی از بی‌ام‌و ارائه می‌شود.

هرچند نسخه پایه X7، رینگ‌های ۲۱ اینچ خواهد داشت اما نمونه‌ استاندارد M60i مجهز به رینگهای ۲۲ اینچ خواهد بود.

ارزان‌ترین عضو در خانواده X7 جدید، پیشرانه‌ ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی خواهد داشت. این موتور از نوع توئین توربوشارژ هیبرید با قدرتی معادل ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور است‌

که بهینه‌سازی‌های انجام شده بر روی پیشرانه این خودرو، منجر به افزایش قدرتی ۴۰ اسب بخاری شده است و شتاب صفر تا صد کیلومتری  معادل۵/۶ ثانیه را به ثبت میرساند.

و اما در ب‌ام‌و X7 M60i، از پیشرانه‌ی هیبرید V8 با حجم ۴/۴ لیتر استفاده شده که قدرت این مدل را به ۵۲۳ اسب بخار با نهایت گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر میرساند.

ب ام و اعلام کرده که بزودی نسخه آلپینا XB7 از نسخه جدید X7 روانه بازار خواهد شد که این مدل، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت تا بتواند در زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد ضمن آنکه نهایت سرعت نسخه آلپینا این شاسی‌بلند درشت اندام، ۲۹۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

تمامی مدلهای سری جدید X7، مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم لانچ کنترل (شتاب‌گیری سریع) خواهند بود. تجهیزات ایمنی مدرن، نظیر مدیریت هوشمند تعادل و گردش خودکار چرخ‌های عقب (Integral Active Steering) نیز از امکانات استاندارد میباشند.

همچنین سازنده اعلام نموده که نسل جدید سیستم‌های کمک راننده بی‌ام‌و (Dynamic Handling package) با تنظیمات ویژه برای  فرمان و فنربندی خودرو، به سفارش مشتری نصب می‌شوند.

 طراحی داخلی، دلچسب تر‌ از استایل بیرونی

با ورود به فضای کابین اولین نکته قابل توجه و جذاب، نمایشگر ۱۴/۹ اینچی لمسی داشبورد میباشد که مجهز به نسخه هشتم از سامانه  سرگرمی و اطلاعات بی‌ام‌و iDrive است.

نمایشگر فوق مشابه i4 و iX، فرمی خمیده دارد و برای اولین‌بار بر روی یک خودروی بنزینی بی‌ام‌و نصب شده است.

تمامی تریم های X7 جدید، دارای گرم‌کن صندلی های جلو بوده اما ماساژور و گرم کن/ تهویه دیگر ثندلیها، قابل سفارش است ضمن انکه چرم بکار رفته برای تریم X7  نیز گیاهی خواهد بود.

شاسی بلند پرچمدار بی‌ام‌و xDrive40i با قیمت پایه ۸۰ هزار دلار فروخته می‌شود که ۲ هزار دلار گران‌تر از مدل پایه ۲۰۲۱ خواهد بود.

و نسخه بی‌ام‌و X7 M60i هم ۱۰۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت. با این اوصاف شروع قیمت آلپینا XB7 جدید، ۱۴۵ تا ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود.

انتهای پیام/

نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
نسخه فیس‌لیفت بی ام و X7
مملکت آنلاین

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مملکت آنلاین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام