نخستین مزرعه شهری زعفران در برج میلاد

نخستین مزرعه شهری طلای سرخ در برج میلاد به بار نشست.

به گزارش مملکت آنلاین، همشهری نوشت: برج میلاد تهران برنامه مدونی برای استفاده از گونه‌های بومی و سازگار با زیست‌بوم شهر تهران و هویت‌بخشی به فضای سبز خود درنظر گرفته‌ و در نخستین گام سراغ کشت گیاه زعفران رفته است.

 نفیسه صمدی، مسئول فضای سبز برج میلاد تهران گفت: حدود ۶۰۰کیلوگرم پیاز زعفران به‌صورت آزمایشی در مساحتی به وسعت ۸۰۰مترمربع کشت شده است. بسیار جالب است که در کمتر از یک ماه این گیاهان به گل نشستند و به‌تدریج تمام گیاهان درحال گلدهی هستند و در بخشی از این مزرعه هم کار برداشت گل‌های زعفران انجام شده است.

وی افزود: این کشت آزمایشی که جواب مثبتی به ما داده است، در ارتفاع حدود ۱۴۰۰متری انجام شده و در میانه شهر تهران قرار دارد. این کار می‌تواند در قسمت‌های مختلف تهران پایلوت شود و درصورت جوابدهی، در دیگر نقاط شهر نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر