۴۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران فعالیت دارند

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از فعالیت ۴۳مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران خبر داد و خاطرنشان کرد تا ۱۰ روز آینده تعداد این مراکز به ۸۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

به گزارش مملکت آنلاین، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: براساس آخرین آمار تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی تهران نسبت به ۴۸ساعت گذشته حدود ۴,۵ درصد و به مراکز بهداشتی  ۱۶.۱  درصد کاهش داشته است .
به گفته زالی هم اکنون  ۶۱۹۲ بیمار در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که   ۱۶۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه بستری هستند .
وی در ادامه از بستری ۸۵۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته و ترخیص ۸۷۰ بیمار از بیمارستان‌ها خبر داد و گفت : کماکان تهران شرایط شکننده ای دارد.
زالی جمعیت سالمندان بالای ۸۰سال تهرانی را ۱۸۶هزار نفر و آمار سالمندان ۷۵سال تا ۸۰سال را ۱۷۹هزار و دویست نفر ذکر کرد .
به گفته زالی ۸۰ درصد سالمندان ۸۰سال به بالا ‌واکسینه شدند و واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵سال نیز با شتاب در حال انجام است و به محض اعلام وزارت بهداشت گروه سنی بعدی واکسینه می‌شوند .
فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران راه اندازی شده است که تا اوایل هفته آینده تعداد آنها افزایش خواهد یافت.
وی افزود : در ۱۰روز آینده تعداد مراکز تجمیعی در تهران به ۸۰مرکز افزایش خواهد یافت .
زالی تاکید کرد: بعد از دریافت واکسن همچنان باید پروتکل های بهداشتی و ماسک رعایت شود.
به گفته وی سطح آنتی بادی ها و ایمنی دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن در بدن فرد ایجاد می‌شود و تا آن زمان همچنان خطر ابتلا به بیماری وجود دارد و شهروندان حتما باید پس از واکسن نیز‌ پروتکلها را بطور جدی رعایت کنند .
انتهای پیام/

ارسال نظر