وزیر ارتباطات از بازگشت بسته‌های شبانه اینترنت خبرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عرضه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه که با ابلاغ مراجع فرهنگی متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش مملکت آنلاین، محمد جواد آذری جهرمی گفت: از حدود یکسال و نیم پیش منع ارائه بسته های اینترنت شبانه به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت جدی اجرایی نشده بود.

وی اظهار داشت: ارائه این بسته‌ها توسط اپراتورهای تلفن همراه از یک سال گذشته محدود شده بود.

آذری جهرمی عنوان کرد: دیدگاه برخی از مراجع فرهنگی این بود که بسته های اینترنت شبانه موجب می شود دانش آموزان و دانشجویان شب بیدار بمانند؛ ما گفتیم اگر اینترنت نباشد با چیز دیگری بیدار می‌مانند و ماهواره می‌بینند.

وی تصریح کرد:  با این وجود، با پیگیری‌های انجام شده ارائه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه از سر گرفته می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بیش از ۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه اینترنت دسترسی دارند و فقط هشت درصد باقیمانده که بیشتر آن‌ها مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ویژه انجام شده تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ و قبل از پایان کار دولت دوازدهم روستاهای باقیمانده نیز به شبکه سراسری اینترنت متصل می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

  • شهاب ارسالی در

    وزیر لنگی