مطهری: بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی بودجه می‌گیرند اما شفافیت مالی ندارند

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی از دولت بودجه و امکانات می‌گیرند اما هیچ شفافیتی در مورد مسائل مالی آنها وجود ندارد و خود را درباره مسائل مالی پاسخگو نمی‌دانند.

به گزارش مملکت آنلاین، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط ضعف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ وابستگی زیادی به نفت دارد و کسری آن ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: نفت یک سرمایه ملی است و منبع درآمدی دولت نیست و دولت تنها باید سهم خود را از درآمدهای نفتی بردارد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل بعدی لایحه بودجه در حوزه مسائل مالیاتی است که بخش‌های پردرآمد کشور در مسائل مالیاتی شفافیتی ندارند و تنها قشر در دسترس دولت برای اصل مالیات کارگران و کارمندان هستند که این مسئله باید اصلاح شود.

مطهری خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی از بودجه و امکانات دولت استفاده می‌کنند اما در مسائل مالی آنها شفافیتی وجود ندارد و در این زمینه پاسخگو نیستند.

وی افزود: مجلس نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حساسیت رفتار می‌کند چرا که در صورت وجود اشکال و ایراد دولت بعد نیز دچار مشکلات جدی خواهد شد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه دولت فعلی و چه دولت بعدی باید به حمایت جدی از تولید بپردازند چرا که به راه افتادن چرخه تولید درآمدهای مالیاتی دولت نیز افزایش پیدا می‌کند و این یک کمک به خود دولت نیز به شمار می‌رود.

مطهری خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب کاهش رانت در کشور می‌شود و علاوه بر این حذف این ارز موجب کاهش هزینه‌های دولت نیز می‌شود چرا که مابه‌التفاوت قیمت این ارز با ارز آزاد را باید دولت پرداخت کند.

منبع: فارس

ارسال نظر