نیمی از نیروهای آمریکایی از عراق خارج می‌شوند

بیش از نیمی از نیروهای آمریکایی طی روزهای آتی از خاک عراق خارج خواهندشد.

به گزارش مملکت آنلاین، نخست وزیر عراق گفت: هدف گفتگوهای انجام شده با آمریکا عقب‌نشینی نیروهای این کشور از خاک عراق بود و این چیزی است که رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر به واشنگتن اعلام کرد.

الکاظمی در سخنرانی خود به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس ارتش عراق تصریح کرد: ثمره گفتگوی استراتژیک با آمریکا عقب نشینی نظامیان آمریکایی طی ماه های گذشته بوده است و بیش از نیمی از این نیروها طی روزهای آینده عراق را ترک می‌کنند.

نخست وزیر عراق بیان داشت: روزهای آینده شاهد خروج بیش از نیمی از این نیروها خواهیم بود و فقط صدها نفر از آنها برای همکاری در زمینه های آموزش، توان بخشی، تسلیحات و پشتیبانی فنی باقی خواهند ماند.

منبع: المعلومه

انتهای پیام/

ارسال نظر