آغاز فرآیند "جهش تحصیلی" دانش آموزان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام آغاز فرآیند "جهش تحصیلی" دانش آموزان گفت: مرحله اول نتایج تا دهم مرداد ماه و نتیجه نهایی نیز شهریور ماه اعلام می‌شود.

به گزارش مملکت آنلاین، سالار قاسمی  در خصوص آخرین جزییات جهش تحصیلی دانش‌آموزان گفت: انواع جهش تحصیلی برای دانش آموزان جهش یک پایه، دو پایه و چند پایه است که کارها در حال انجام است و فرایند آن شروع شده است.
وی با بیان اینکه مرحله اول نتایج تا دهم مرداد ماه اعلام می شود افزود: نتیجه نهایی و پایانی نیز شهریور ماه اعلام می‌شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه اولیای دارای فرزند با استعداد و بهره هوشی لازم جهت جهش می‌توانند تقاضای خود را ارائه دهند ادامه داد: جهش از پایه اول به پایه سوم نیازمند مجوز از اداره، از پایه دوم به چهارم، از پایه سوم به پنجم و از پایه چهارم به ششم نیازمند بررسی شورای مدرسه است و مجوز لازم را صادر می‌کند.
قاسمی گفت: برای جهش چند پایه‌ها، تقاضا در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و با هماهنگی سازمان استثنایی مجوز صادر می شود و از آنهایی که مجوز جهش را دریافت کنند، آزمون پایانی در شهریور ماه اخذ می شود.
وی با بیان اینکه اولیای حدود ۷۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان تقاضای جهش کرده‌اند اظهار کرد: حدود ۱۵۰۰ نفر ارزیابی اولیه شدند که از این تعداد تاکنون حدود ۳۰۰ نفر شرایط جهش را اخذ کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر