گزارش وزیر دفاع عربستان از سفرش به ایران

خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی گزارشی از سفر و دیدارهای خود در تهران در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد.

به گزارش مملکت آنلاین، خالد بن سلمان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به درخواست پادشاه عربستان، با رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیام کتبی و سلام ملک سلمان را به ایشان منتقل کردم.

وی درباره دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در این دیدار، روابط دوجانبه را بررسی و درباره موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت وگو کردیم.

وزیر دفاع عربستان همچنین درباره دیدار خود با رئیس جمهور اسلامی ایران نیز، نوشت: به دستور ملک سلمان با دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران دیدار و سلام پادشاه عربستان را به وی منتقل کردم.

خالد بن سلمان اضافه کرد: در این دیدار روابط عربستان و ایران و راه‌های تقویت آن مورد بررسی قرار گرفت و درباره تحولات منطقه و جهان و تلاش‌های انجام شده در این زمینه گفت وگو و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: در دیدار با سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران، درباره روابط دوکشور گفت وگو کردیم و فرصت‌های همکاری‌های دوجانبه در زمینه نظامی و دفاعی و تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر دفاع عربستان همچنین درباره دیدار خود با دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز، نوشت: در دیدار با علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، راه‌های تقویت روابط دو کشور را بررسی و درباره جدیدترین تحولات منطقه و برخی دیگر از موضوعات مورد اهتمام مشترک و تلاش‌ها برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه گفت وگو کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر