رئیس جمهور به نیویورک رسید

رئیس‌جمهور اسلامی ایران به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در صدر هیاتی عالیرتبه وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

به گزارش مملکت آنلاین، مسعود پزشکیان که به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی به نیویورک سفر کرده است، در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، مجید تخت روانچی و کاظم غریب آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل، زهرا ارشادی معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل و جمعی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در این نهاد بین المللی قرار گرفت.

عراقچی در صدر هیاتی جمعه شب به وقت محلی و پیش از رئیس جمهور در نیویورک حضور یافت و دیدارها و ملاقات‌های دوجانبه خود با همتایان و نیز نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای بین المللی را درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی آغاز کرده است.

رئیس جمهور نیز صبح یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ به وقت ایران، در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی با بدرقه رسمی رئیس دفتر رهبر انقلاب و معاون اول رئیس جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه‌شنبه به وقت محلی نیویورک ، روز دوشنبه به وقت محلی نیز در نشست سران میثاق آینده سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

رئیس جمهور نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و با تشریح مواضع ایران به پرسش‌های آنان پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر