ورود بدون مجوز تورهای گردشگری به طبیعت مازندران ممنوع شد

محیط‌زیست مازندران با تأکید بر اینکه باید از ورود ناخواسته افراد به طبیعت مازندران و همچنین بدون مجوز تورهای طبیعت‌گردی جلوگیری شود، گفت: با توجه نیاز حیات‌وحش به آرامش زیست، حفاظت از گله‌ها ضروری است.

به گزارش مملکت آنلاین از روابط عمومی محیط زیست مازندران، کوروس ربیعی روز سه شنبه اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گاو بانگی در طبیعت لازم است محدودیت‌هایی قائل شویم تا مردم و مسافران وارد مناطق امن نشوند.

وی با بیان این که، هرگونه آسیب طی این ایام در پایداری جمعیت اثرگذار است، با تأکید بر اینکه باید از ورود ناخواسته به طبیعت و تورهای طبیعت‌گردی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: با توجه نیاز حیات‌وحش به آرامش زیست، حفاظت از گله‌ها ضروری است.

ربیعی با بیان اینکه مردم و مسافران نباید وارد قلمروهای زیستی مرال‌ها شوند، تصریح کرد: مرال‌ها جز گونه حفاظت شده و حمایت شده بوده و نماد تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی شمال محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: جمعیت زمانی می‌تواند پایدار باشد که موالید خوبی داشته باشد باید این دوران امن باشد و آسیب‌پذیر نباشد.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران ادامه داد: بحث حفاظت و حمایت از گونه مرال‌ها با همکاری چهار استان گیلان، گلستان، مازندران و سمنان در دستور کار قرار دارد.

ربیعی گفت: خیلی مهم است برنامه‌های حفاظتی را داشته باشیم تا بتوانیم ازاین‌گونه مهم حفاظت کنیم.

وی به فعالیت مرکز تکثیر پشتوانه‌سازی تولید جمعیت مرال در سمسکنده ساری اشاره کرد و افزود: در این مرکز ۲۳ رأس مرال نگهداری می‌شوند.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه فصل گاو بانگی، دوره حساس برای حفاظت از مرال محسوب می‌شود، اظهار کرد: همه ساله دوران گاو بانگی از نیمه شهریور تا نیمه مهرماه خواهد بود که چادرهای گاو بانگی برای حفاظت از مرال‌ها در زیستگاه‌ها برپا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر