ممنوع شدن رفت و آمد شناورها در غرب استان هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد: رفت و آمد تمامی شناورهای صیادی، تفریحی، مسافری، تجاری و سنتی طی بعد از ظهر امروز جمعه تا بعد از ظهر فردا شنبه در غرب استان ممنوع است.

ممنوع شدن رفت و آمد شناورها در غرب استان هرمزگان

به گزارش مملکت آنلاین، مرتضی سالاری روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: باتوجه به اخطارهای هواشناسی و شرایط نامساعد جوی مبنی بر وزش باد نسبت شدید تا ۴۳ کیلومتر در ساعت و همچنین افزایش موج تا ۲ متر و تلاطم دریا، صاحبان شناورها در مدت یادشده از رفت و آمد خودداری کنند.

وی بیان کرد: مسافران و شهروندان برای اطلاع از بازبودن مسیرها و فعالیت بنادر مسافری می‌توانند عدد یک و ۲ را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ ارسال کنند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه شبانه‌روزی ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی (۱۶vhf) ارتباط رادیویی ارتباط بگیرند.

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: در بعد از ظهر امروز جمعه سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج‌فارس به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و در بعد از ظهر روز شنبه به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. دریا از ساعات بعد از ظهر امروز با وزش بادهای نسبت شدید جنوب غربی و شمال غربی مواج و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر