نخست وزیر سابق پاکستان ممنوع الخروج شد

عمران خان پس از آنکه در کنار ۶۰۰ تن از مقام‌های ارشد و قانونگذاران حزبش در فهرست ممنوع الخروجی قرار گرفت، امروز (جمعه) از دولت بابت این کار تشکر کرد و گفت، برنامه‌ای برای سفر به خارج از پاکستان ندارد.

نخست وزیر سابق پاکستان ممنوع الخروج شد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از شبکه خبری جئونیوز، اوایل امروز عمران خان و صدها تن از مقام‌های ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان به فهرست شناسایی ملی موقت آژانس تحقیقات فدرال اضافه شدند تا بابت دست داشتن در شورش خشونت آمیز نهم مه ۲۰۲۳ که باعث خسارت به ساختمان‌های دولتی و اموال خصوصی شد، از خروج آنها از کشور جلوگیری شود.

عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان و نخست وزیر برکنار شده این کشور در توئیتی نوشت: من می‌خواهم از دولت بابت قرار دادن نام من در این فهرست تشکر کنم چون برنامه‌ای برای سفر به خارج از کشور ندارم.

وی با اشاره به دلایل پشت پرده این کار گفت، نه کاری، نه تجارتی و نه حتی حساب بانکی در خارج از کشور ندارد.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان همچنین گفت، حتی اگر فرصتی برای تعطیلات هم باشد، مناطق کوهستانی در شمال که آنجا را بهترین نقطه روی زمین می‌داند، انتخاب می‌کند.

بر اساس گفته منابع مطلع، نام همسر عمران خان "بشری بی بی" هم در این فهرست قرار دارد.

این منابع همچنین مدعی شده‌اند برخی از روسای حزب تحریک انصاف پاکستان که قصد داشتند در سه روز گذشته کشور را ترک کنند، در فرودگاه‌های پاکستان بازداشت شدند.

از شورش نهم مه ۲۰۲۳ هزاران تن از اعضای حزب و روسای آنها دستگیر شده‌اند. همچنین چندین مقام و قانونگذار حزب تحریک انصاف پاکستان نیز به صورت علنی از زمان آن شورش که به کشته شدن هشت تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد، این حملات را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر