کشف ۴ مزرعه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال در رفسنجان / دو باند سرقت تبعه خارجی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کرمان با اشاره به جمع آوری هزار و ۲۰۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال از ۴ مزرعه رفسنجان، گفت: ارزش این دستگاه‌ها، بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال است.

کشف ۴ مزرعه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال در رفسنجان / دو باند سرقت تبعه خارجی دستگیر شدند

به گزارش مملکت آنلاین، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان  به همراه فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان رفسنجان با حضور در ساختمان پلیس آگاهی سیرجان از دستاورد‌های طرح اخیر ارتقای امنیت اجتماعی  پلیس سیرجان بازدید کرد.

او افزود: در فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی، ۳ باند سارق مسلح و به عنف منهدم شده است، ۱۱ نفر اعضای این باند و مالخری که اقدام به خرید طلاجات مسروقه در بازار این شهرستان می‌کرده اند، دستگیر شدند که اعترافات این سارقان بیش از ۱۶ مورد بوده است.

ناظری گفت: یک باند دیگر سرقت به عنف نیز که از سالمندان مخصوصا خانم‌های مسن که در مسیر‌های عبوری تردد می‌کردند و طلا و جواهراتی را به همراه داشتند، سرقت می کردند،  منهدم شد که این باند تاکنون به ۷ فقره سرقت معترف شدند.

او تصریح کرد:گروه دیگر که سارقان مسلح احشام بودند نیز با ضرب و شتم افراد، اقدام به سرقت احشام می‌کردند و در آخرین سرقت آنان، ۶۰ راس دام به همراه سلاح‌ها و اقلام سرقتی کشف شد که این باند منهدم و اموال کشف شده تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به انهدام باند سارقان معابر در شهرستان رفسنجان نیز گفت: ۳ نفر تاکنون به بیش از ۸ فقره سرقت اعتراف کردند که این باند علاوه بر رفسنجان در کرمان و استان یزد هم مبادرت به سرقت می‌کردند.

ناظری با اشاره به اینکه ۲ باند سارقان از اتباع بودند، بیان داشت: این سارقان که در شهر‌های همجوار از افراد ایرانی خودرو خریداری کرده بودند با شگرد‌های خاصی که در اعمال مجرمانه خود به‌ویژه خشونت در سرقت‌ها داشتند نیز با دستورات مساعد قضایی و صدور احکام قاطع بازدارنده روانه زندان شدند.

او  با حضور در بخش مبارزه با قاچاق کالا این نمایشگاه و با اشاره به توفیق پلیس رفسنجان در کشف سوخت قاچاق و شناسایی مزارع ماینر غیرمجاز گفت: ۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال در ۴ مزرعه در رفسنجان مشغول فعالیت غیرمجاز بودند که با کار اطلاعاتی پلیس شناسایی و با دستور مقامات قضایی جمع‌آوری شدند و ۴ نفر نیز تاکنون دستگیر شدند که بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال ارزش دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: در ادامه طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاقچیان سوخت در شهرستان رفسنجان همکاران ما در مجموعه انتظامی موفق به انهدام چندین باند قاچاق سوخت شدند که این قاچاقچیان قصد داشتند، ۱۸۰ هزار لیتر سوخت را در بین علوفه، آجر و سایر پوشش‌ها انتقال دهند که بدین منظور ۵ دستگاه تریلر نیز توقیف شده است که این خودرو‌ها از استان‌های مرکزی به سمت استان‌های شرقی و نهایتا خارج از مرز‌های شرقی هدایت می‌شدند.

او بیان داشت: ۵ نفر راننده این خودرو‌ها دستگیر شدند و با دستور مقام قضایی در صدد شناسایی سایر افراد دخیل در باند قاچاق سازمان یافته سوخت در شهرستان رفسنجان هستیم.

ناظری با حضور در بخش پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به انهدام باند قاچاق مواد مخدر گفت: همچنین باند‌هایی که اقدام به جابه‌جایی مواد مخدر می‌کردند نیز برای طرح مذکور منهدم شده و ۱۶۰ کیلوگرم مواد از آنان کشف شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر