شاخص بورس باز هم بالاتر رفت

شاخص بورس با رشد ۱۵ هزار واحدی همراه شد.

شاخص بورس باز هم بالاتر رفت

به گزارش مملکت آنلاین، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، سوم خرداد ماه) با ۱۵ هزار و ۱۶۴ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۷۶۶ واحد افزایش به ۷۹۲ هزار و ۹۰۶ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۳۵ واحد رشد به ۴۶۴ هزار و ۶۳۷ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۰۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۸ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال معامله شد.

پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با سه هزار و ۲۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۹۵۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۷۸۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۷۷۸ واحد و نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با یک هزار و ۶۲۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۳۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۱۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۵۲۳ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۸۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی‌پاد)، بانک ملت (وبملت)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز چهار واحد کاهش داشت و به ۲۹ هزار و ۴۹۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۱۴۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۹۳ هزار و ۸۸۰ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، والایش نفت لاوان (شاوان) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و ایران خودرو دیزل (خاور) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر