رئیسی: دوران آمریکا به پایان رسیده است / کشورهای اسلامی باید روابط صمیمی داشته باشند

رئیس جمهور با بیان اینکه با برآمدن قدرتهای نوظهور دوران یکه‌تازی آمریکا و نظام سلطه به پایان رسیده است، دلیل مخالفت‌ها با ایران را به دلیل دانست که جمهوری اسلامی نمی‌خواهد زیر بار نظام سلطه برود.

رئیسی: دوران آمریکا به پایان رسیده است / کشورهای اسلامی باید روابط صمیمی داشته باشند

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار گروهی از مردم اندونزی در مرکز اسلامی جارکارتا، با اشاره به دعوت اسلام به وحدت،  انسجام و وحدت را راهبرد امت اسلامی در مقابل اختلاف افکنی دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: افرادی که امروز دل در گروی دین دارند باید بدانند امروز وحدت و انسجام امت اسلامی بسیار ضروری است.

رئیس جمهور افزود: اسلامی که امروز جمهوری اسلامی خود را مقید به آن می‌داند، اسلام اهل بیت عصمت و طهارت(س)، اسلامی است که امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) آن را مطرح کردند.

رئیسی، نجات انسانیت را در پیروی از مکتب علوی و فاطمی عنوان و تاکید کرد: آنچه که برای سعادت بشریت و اخلاق انسان تاثیرگذار است، از زبان اهل بیت (س) شنیده می‌شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در خانه اهل بیت سخنی از انحراف شنیده نمی‌شود و انسان را به صراط مستقیم هدایت می‌کند. انحرافات فکری و اختلاف افکنی در جهان اسلام نسبتی با دین و قرآن ندارد.

رئیسی تصریح کرد: کشورهای اسلامی و امت مسلمان باید روابط بسیار صمیمی با هم داشته باشند. کسانی که دل در گرو اسلام ندارند به مسلمانان ظلم‌ می‌کنند. بیداری، آگاهی، زمان شناسی و دشمن شناسی مسلمانان جلوی ظلم آنها را می‌گیرد.

رئیس‌جمهور سفرش به اندونزی را به دعوت همتای خود و هدف از این سفر را توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری و فرهنگی و تمدنی با اندونزی دانست و تاکید کرد: طی صحبت‌هایی که با رئیس جمهور و مسئولان مجلس اندونزی داشتیم دو کشور بر توسعه روابط تاکید دارند.

رئیسی اضافه کرد: این سطح از روابط با اندونزی کافی نیست و می‌توان از این ظرفیت به نفع دو ملت استفاده کرد.   استفاده از ظرفیت دو کشور برای ارتقای سطح روابط دوکشور مورد توجه است.

وی هدف از سفرش به اندونزی را توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و تمدنی دو کشور عنوان کرد و  افزود: کسانی که به نام اسلام و دین در جامعه اسلامی اختلاف افکنی و خون ریزی می کنند و هیچ نسبتی با اسلام و قرآن ندارند
کشورهای اسلامی امروز باید روابط بسیار صمیمی با هم داشته باشند.

رئیسی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی حق مردم فلسطین را پایمال می‌کند، گفت: باید برای نجات مردم فلسطین تلاش کنیم و مسلمانی ما در گرو آن است که به مسلمانان مظلوم و محروم عالم توجه کنیم و نسبت به همه آنها مسئولیت داریم.

رئیس‌جمهور با ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم و دولت اندونزی، تاکید کرد: مردم اندونزی عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(س) هستند.

دوران یکه تازی آمریکا و نظام سلطه به پایان رسیده است

رئیسی با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال فتنه‌های مختلف است، گفت: دشمن یک بار با خلق داعش، بار دیگر با امپراتوری رسانه‌ای، یکبار با اهانت به نبی اکرم و ... به دنبال این است که امت اسلامی نتواند متحد باشد. برآمدن 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال ادامه سلطه طلبی خود در جهان است، گفت: دلیل مخالفتی که امروز با جمهوری اسلامی وجود دارد به این دلیل است که جمهوری اسلامی نمی‌خواهد زیر بار نظام سلطه برود. با برآمدن قدرتهای نوظهور دوران یکه تازی آمریکا و نظام سلطه به پایان رسیده است.

رئیسی ادعای آمریکا و غرب درباره دموکراسی را دروغ دانست و خاطرنشان کرد: اگر دنبال دموکراسی هستید بگذارید در فلسطین‌ها خودشان سرنوشت شان را رقم بزنند. بگذارید در یمن و افغانستان خودشان تصمیم بگیرند، چرا در امور آن دخالت می‌کنید؟ کشورهای غربی و آمریکا دنبال دموکراسی نیستند دنبال سلطه‌طلبی و غارت ثروت ملت‌ها هستند.

رئیسی که در صدر هیأتی عالی‌رتبه و به دعوت رئیس جمهور اندونزی به این کشور سفر کرده، دقایقی پیش در جمع مردم اندونزی در مرکز اسلامی جارکارتا سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر