تغییر سه چهارم قانون فعلی انتخابات مجلس توسط نمایندگان

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با بیان اینکه ۷۵ درصد قانون فعلی انتخابات مجلس اصلاح شد، گفت: اقدامات خوبی برای دفاع از حقوق داوطلبان از جمله رسیدگی به اعتراض آن‌ها صورت گرفته است.

تغییر سه چهارم قانون فعلی انتخابات مجلس توسط نمایندگان

به گزارش مملکت آنلاین، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درباره اصلاح قانون انتخابات عنوان کرد: براساس سیاست‌های کلی انتخابات که سال ۹۵ ابلاغ شد قانون انتخابات باید به طور حتم اصلاح می‌شد و در سه سال گذشته زحمت‌های زیادی برای بررسی و اصلاح این قانون کشیده شد.

وی افزود: قانون انتخابات نقص‌های مهمی داشت که در طول انتخابات گذشته این نقص‌ها روشن وشفاف شده بود و اگر اصلاح نمی‌شد برای انتخابات پیش رو مشکل ساز بود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در ادامه گفت: ۷۵ درصد قانونی فعلی انتخابات اصلاح شد مثلا در مباحث مربوط به پیش ثبت نام؛ برگزاری انتخابات الکترونیکی و پیشگیری از جرم و تخلفات نقص‌هایی وجود داشت که در قانون اصلاح شد و می‌توان گفت سلامت انتخابات را تضمین می‌کند.

جوکار در ادامه اظهار داشت: در بحث رقابت در این اصلاحیه آمده است که اعتراض و رسیدگی به اعتراض حق نامزد‌های انتخابات است و دلایل رد صلاحیت به صورت مکتوب به نامزد‌های انتخاباتی اعلام شود و در دفاع از حقوق داوطلبان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر