تجارت ایران و چین از ۵ میلیارد دلار گذشت

گمرک چین اعلام کرد: مبادلات تجاری این کشور و ایران در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده است.

تجارت ایران و چین از ۵ میلیارد دلار گذشت

به گزارش مملکت آنلاین، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۳ (دی -فروردین) به ۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار رسیده، که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۲۲ رشد ۴ درصدی داشته است. ارزش مبادلات دو کشور  ۴ ماهه نخست سال قبل میلادی بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰ میلیون دلار اعلام شده بود.
واردات چین از ایران در ۴ ماهه نخست ۲۰۲۳ با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.
با وجود کاهش ۳۹ درصدی ارزش واردات چین (دی -فروردین) از ایران در ۴ ماهه ۲۰۲۳، که تا حد زیادی ناشی از افت قیمت نفت بوده، صادرات چین به ایران در این مدت با افزایش ۴۶ درصدی مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
بر اساس این گزارش، چین در ماه آوریل سال جاری (فروردین) ۳۸۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد و ۷۹۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. واردات چین از ایران در این ماه ۳۰ درصد کاهش و صادرات این کشور به ایران نیز همین رقم یعنی ۳۰ درصد نسبت به ماه آوریل سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر