زلنسکی سقوط باخموت را تلویحا تایید کرد

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه در پاسخ به این پرسش که آیا شهر «باخموت» در کنترل کی‌یف باقی مانده، گفت «فکر می‌کنم، نه».

زلنسکی سقوط باخموت را تلویحا تایید کرد

به گزارش مملکت آنلاین، ولودومیر زلنسکی این اظهارات را پیش از دیدار با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در ژاپن بیان کرد و افزود: در حال حاضر، فقط در قلب ماست. 

روسیه شنبه (۲۰ مه) اعلام کرد باخموت را به طور کامل تحت کنترل درآورده که پایانی بر طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد جنگ جاری ۱۵ ماهه بین دو طرف است. 

طبق گزارش اسکای نیوز، رئیس‌جمهور اوکراین همچنین گفت از شهر شرقی باخموت که در محاصره قرار گرفته، «چیز زیادی باقی نمانده و ویران شده است. این یک تراژدی است، چیزی در این مکان نمانده است». 

تصدیق زلنسکی در حالی است که پیش‌تر به رغم آن‌که وزارت دفاع روسیه تسلط کامل بر باخموت را تأیید کرد، معاون وزیر دفاع اوکراین اوضاع را بحرانی توصیف کرد و مدعی شد این شهر هنوز به طول کامل در اختیار مسکو قرار نگرفته است.

از طرف دیگر، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی که رسانه‌ دولتی این کشور منتشر کرد، تصریح کرد نیروهای «واگنر» با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه، «عملیات آزادسازی» باخموت را روز شنبه پس از ماه‌ها درگیری شدید به پایان رساندند.

«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه شنبه با انتشار ویدئویی، از تسلط کامل نیروهایش بر «آرتموفسک» (باخموت) در شرق اوکراین خبر داد. به گفته وی، تسلط کامل بر باخموت ۲۲۴ روز طول کشید.

پریگوژین همچنین گفت نیروهای گروه واگنر از پنجشنبه (۲۵ مه، چهارم خرداد) ترک باخموت را آغاز می‌کنند و شهر را به ارتش روسیه تحویل می‌دهند. 

این شهر در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده است. 

انتهای پیام/

منبع: اسکای نیوز

ارسال نظر