بیانیه پایانی اجلاس سران اتحادیه عرب بدون اشاره به نام ایران و جزایر سه گانه

برای نخستین بار در بیانیه پایانی اجلاس سران اتحادیه عرب در عربستان به نام ایران و جزایر سه گانه ایرانی هیچ اشاره‌ای نشده است.

بیانیه پایانی اجلاس سران اتحادیه عرب بدون اشاره به نام ایران و جزایر سه گانه

به گزارش مملکت آنلاین، در رویدادی بی‌سابقه برای نخستین بار در بیانیه پایانی اجلاس سران اتحادیه که در جده عربستان برگزار شد هیچ اشاره‌ای به اسم ایران و جزایر سه‌گانه کشورمان که برای مدت‌ها کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ادعا مالکیت آن‌ها را داشتند، نشده است.

این اتفاق می‌تواند در راستای توافق ایران و عربستان و حضور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در اجلاس سران عرب باشد.

در برخی از گزارش‌ها آمده است که در پیش نویس بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب، به موضوع ادعای بی اساس امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی اشاره شده بود اما در بیانیه پایانی هیچ اشاره‌ای به ایران و موضوع جزایر سه گانه ایرانی نشده بود.

سران عرب در بیانیه پایانی خود از جامعه جهانی خواسته‌اند تا به مسئولیت خود برای پایان دادن به اشغالگری و توقف تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی که روند یافتن راه حل‌های سیاسی و تلاش‌های بین المللی برای سازش را مختل می‌کند، عمل کند. در این نشست، موضوعات متعددی از جمله موضوع فلسطین، بحران جنگ روسیه و اوکراین، بحران‌های سودان و لیبی و تحولات در سوریه، لبنان و یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  در این اجلاس از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز دعوت شده بود. با این وجود زلنسکی از مواضع برخی از کشورهای عربی در جنگ اوکراین انتقاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر