شاخص بورس افت کرد

شاخص بورس در ابتدای هفته با افت ۲۳ هزار واحدی همراه شد.

شاخص بورس افت کرد

به گزارش مملکت آنلاین، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با ۲۳ هزار و ۳۲۴ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۱۱۲ واحد کاهش به ۷۶۰ هزار و ۹۷۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۴۱۵ واحد افت به ۴۴۷ هزار و ۳۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۸۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۸ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال معامله شد.

بانک ملت (وبملت) با ۶۷۸ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۴۵۴ واحد، پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۴۰۸ واحد، زامیاد (خزامیا) با ۲۵۰ واحد، صنعت غذایی کوروش (غکورش) با ۲۴۳ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۲۲۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۱۹۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۶۲۳ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۸۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۱۶۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۱۳۹ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۹۶۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی‌پاد)، سایپا (خساپا)، بانک ملت (وبملت)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) و شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۶۸۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۶۶ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۸۳۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۵۸ هزار و ۶۵۴ نوبت بود.

بهمن دیزل (خدیزل)، بانک دی (دی)، بیمه کوثر (کوثر)، صنایع مادیران (مادیرا)، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، پخش هجرت (هجرت) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر