ملی پوش تکواندو بدلیل دوپینگ محروم شد

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو از محرومیت ۴ ساله رضا کلهر دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۲ به علت مثبت شدن دوپینگ در رقابت های گرنداسلم چین خبر داد.

ملی پوش تکواندو بدلیل دوپینگ محروم شد

به گزارش مملکت آنلاین، رقابت‌های تکواندوی گرند اسلم چین به عنوان یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک در دو مرحله مقدماتی از ۱۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در شهر ووشی برگزار شد.
رضا کلهر ملی پوش وزن ۶۸- کیلوگرم ایران در دور مقدماتی به مدال طلا رسید و راهی مرحله نهایی این رقابت ها شد و در مرحله نهایی نیز صاحب مدال برنز شد.

اما با انجام آزمایش دوپینگ از این تکواندوکار در جریان دو مرحله مقدماتی و نهایی، تست کلهر مثبت اعلام شد و به همین دلیل وی به مدت ۴ سال از حضور در تمامی میادین تکواندو محروم شد.

اصغر رحیمی سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در گفتگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: ماده ممنوعه مصرفی در نمونه تست این ورزشکار از خانواده استروئید آنابولیک است که به همین دلیل با محرومیت ۴ ساله مواجه شده است. ما نیز درخواست خود را برای تخفیف این محرومیت اعلام کرده ایم. البته اعتراض دیگر فایده ای ندارد چرا که از کلهر دو مرتبه تست دوپینگ در جریان رقابت های گرنداسلم اخذ شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظر