بازداشت وزیر فناوری اندونزی به اتهام فساد

مقامات اندونزیایی، «جانی جرارد پلات»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور را در پی تحقیقات درباره فساد مالی که ممکن است به استعفای وی منجر شود، بازداشت کردند.

بازداشت وزیر فناوری اندونزی به اتهام فساد

به گزارش مملکت آنلاین از بلومبرگ، دادستانی کل اندونزی اعلام کرد پلات را روز چهارشنبه پس از احضار وی برای بازجویی، در همان روز بازداشت کرده است. وی متهم به فساد در ارتباط با پروژه برپایی فناوری بی سیم نسل چهارم با هدف ارائه خدمات مخابراتی پرسرعت در سراسر کشور است. این پروژه توسط یک شرکت زیرمجموعه وزارتخانه پلات انجام شد.

به زعم آگاهان امر، هدف از این اقدام نشان دادن حساسیت جوکو ویدودو، معروف به جوکووی، رئیس جمهور اندونزی، نسبت به افکار عمومی و پاسخگویی وی در خصوص مسائل حاکمیتی است. دومین دوره ریاست جمهوری وی در سال ۲۰۲۴ به پایان می رسد. با این حال، به گفته آگاهان، پی گیری اتهامات فساد در دولت او می تواند اعتماد عمومی را بیشتر کند.

یک رسوایی مالیاتی ۲۰ میلیارد دلاری که اخیراً مورد توجه عموم قرار گرفته است، بر کمپین مبارزه با فساد جوکووی سایه افکنده است. همچنین این اولین بار نیست که یکی از اعضای کابینه جوکووی در فساد متهم می شود. چندی پیش هم رئیس جمهور اندونزی ناچار شد وزرای امور اجتماعی و شیلات خود را که در دو سال گذشته درگیر تحقیقات جداگانه ای درباره اختلاس بودند، تغییر دهد.

این کشور شرق آسیا در شاخص ادراک فساد سازمان شفافیت بین‌الملل در سال ۲۰۲۲ در رتبه ۱۱۰ از ۱۸۰ کشور قرار گرفت و از رتبه ۹۶ خود در سال ۲۰۲۱ تنزل کرد.

به گزارش بلومبرگ، حفظ حمایت عمومی برای جوکووی که می‌خواهد پروژه‌های زیرساختی بزرگی مرتبط با پایتخت جدید کشور در کالیمانتان را پیش از کناره‌گیری در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ پیش ببرد، بسیار مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر