تغییر ساعات ادارات از یک خردادماه

وزیر نیرو از طرح تشویق سراسری مشترکان صنعت برق خبر داد و گفت: هر مشترکی که میزان مصرف خود را نسبت به سال قبل کاهش دهد از وزارت نیرو پاداش دریافت می‌کند که برای این طرح نیز میلیاردها تومان پاداش در نظر گرفته‌ایم.

تغییر ساعات ادارات از یک خردادماه

به گزارش مملکت آنلاین، علی‌اکبر محرابیان امروز در مراسم در همایش مشترک وزارتخانه‌های نیرو، کشور و صمت با استانداران و مدیران صنعت برق کشور با اشاره به جزییات اجرای طرح تشویق مشترکان صنعت برق اظهار کرد: در بخش اداری به دلیل عملکرد خوبی که در سال گذشته شاهد آن بودیم همان مدل را اجرایی خواهیم کرد. در بخش صنعت نیز سیاست‌گذاری‌هایی را در دستور کار داریم و براساس عملکرد سال قبل عمل می‌کنیم.

ساعت کار ادارات از ابتدای خرداد ۶ صبح تا ۱ بعد از ظهر می‌شود

وزیر نیرو با بیان این‌که در سال جاری معیار و خطوطی را مشخص کرده‌ایم که براساس آن رتبه‌بندی و امتیازدهی صورت می‌گیرد، گفت: ساعت کاری ادارات از خردادماه شش صبح تا یک بعد از ظهر خواهد شد و ادارات موظفند یک ساعت قبل از پایان کار کولرهای خود را خاموش کنند و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان ساعت اداری می‌بایست وسائل سرمایشی خاموش شود. ضمن این‌که تمامی دستگاه‌های اداری موظف هستند مولدهای برق خود را وارد مدار کنند.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که میزان انرژی که به بخش صنعت داده‌ایم را افزایش دهیم و محدودیتی که برای صنایع کوچک در نظر گرفته شده است صفر تعریف شده است. در شهرک‌های صنعتی نیز فقط به میزان ۱۲ ساعت در هفته معادل تعطیلی جمعه محدودیت برای آنها محاسبه می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: در واحدهای بزرگ نیز با توافقی که با وزارت صنایع صورت گرفته متناسب با نیاز آنها توزیع بار در زمان غیراوج صورت می‌گیرد تا نیاز آنها نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اظهار کرد: براساس مکاتباتی که با انجمن کارفرمایی سیمان صورت گرفت میزان تولید آنها افزایش یافت و امسال نیز کار ویژه‌تری را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم شاهد تولید بیشتر باشیم.

محرابیان با اشاره به بخش خانگی و اقدامات صورت گرفته برای اعمال مدیریت مصرف در این بخش گفت: طرح پاداش صرفه‌جویی سال قبل اجرا شد که در پی آن شاهد صرفه‌جویی گسترده در کشور بودیم. امسال نیز براساس پیشرفته‌ترین مدل‌های اقتصادی یک مدل را اجرا کردیم که اگر به خوبی اطلاع‌رسانی شود شاهد یک صرفه‌جویی بدون کمترین چالش خواهیم بود.

به گفته وی، از اول خردادماه این طرح آغاز می‌شود و مشترکان بسته به میزان کاهش مصرف خود چه زیر الگو چه بالاتر از الگو از پاداش خوش مصرفی بهره مند می‌شوند به گونه‌ای که هر مشترکی مصرف خود را یک کیلووات ساعت کاهش دهد تا ۲۰۰۰ تومان پاداش می‌گیرد.

وزیر نیرو با بیان این‌که براساس این طرح میلیاردها تومان پاداش توزیع خواهد شد، ادامه داد: اگر در مناطق گرمسیری یک کولر گازی خاموش شود یک میلیون تومان پاداش به مشترک تخصیص می‌یابد. در مناطق عادی نیز اگر مشترک دور کولر خود را از دور تند به کند کاهش دهد ۱۵۰ هزار تومان پاداش می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر