فاز ۲ پالایشگاه آبادان در مسیر بهره برداری

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار، آماده بهره‌برداری است.

فاز ۲ پالایشگاه آبادان در مسیر بهره برداری

به گزارش مملکت آنلاین، حکیم قیم اظهار کرد: با تلاش انجام شده در مجموعه پالایشگاه آبادان، طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ این پالایشگاه آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: با بهره‌برداری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان میزان تولید بنزین از ۱۰ میلیون لیتر در روز به ۱۴ میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز ( گازوئیل) از ۱۶ میلیون لیتر در روز به ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: در فاز دوم پالایشگاه واحدهای تولید هیدروژن HPU، هیدروکراکر HCU، گاز مایع LPG، واحد تقطیر نفت خام و واحد تقطیر خلا CDU/VDU و واحدهای یوتیلیتی و تاسیسات جانبی با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار احداث شده‌اند.

قیم با بیان اینکه واحدهای تصفیه تعریف شده‌ در فاز دوم پالایشگاه منجر به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی این پالایشگاه به یورو پنج خواهند شد، عنوان کرد: فاز دوم پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز تعریف شده است که با بهره‌برداری نهایی از آن این پالایشگاه جوانتر و توان تولید آن نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اجرای سخت این طرح در شرایط سخت تحریمی و تکیه بر توان داخلی تصریح کرد: از ابتدای آغاز احداث این فاز امکان اشتغال برای ۷ هزار و ۴۰۰ نفر فراهم شد و با بهره‌برداری از آن شرایط برای اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت ایران را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر