برنامه ریزی اورژانس برای کاهش ۲۰ درصدی مصدومان حوادث رانندگی در نوروز

رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامه ریزی برای کاهش ۲۰ درصدی شمار مصدومان و کشته شدگان حوادث رانندگی در نوروز سال ۱۴۰۲ خبر داد.

برنامه ریزی اورژانس برای کاهش ۲۰ درصدی مصدومان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش مملکت آنلاین، جعفر میعادفر در رزمایش طرح ترافیک نوروزی پلیس و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: درصد کمی از مجموع ماموریت‌های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی است اما حوادث ترافیکی موضوع مهمی است که حتما باید کاهش پیدا کند چرا که شش یا هفت درصد از GDP کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: متاسفانه چندین هزار نفر نیز سالانه به دلیل حوادث رانندگی دچار معلولیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد از جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل می‌دهد، گفت: پیش بینی می‌شود که تا ۱۰ سال آینده این درصد به ۳۰ درصد برسد که آمار زیادی است. از این رو ما باید بر جمعیت جوان کشور تمرکز کنیم. متاسفانه عمده معلولان حوادث رانندگی را جوانان شامل می‌شوند. افرادی که ممکن است در پی آسیب‌های ناشی از حوادث حتی تا پایان عمر امکان فرزندآوری نداشته باشند.

میعادفر با بیان اینکه برغم کمبودها و فرسودگی‌ها، اورژانس کشور با تمام امکانات و در حد وسع و توان خود در طرح نوروزی پای کار آمده است، گفت: ۳۲۰۰ پایگاه زمینی و هوایی، ۸۸ دستگاه اتوبوس و آمبولانس و ۲۶ هزار نفر نیروی اورژانس در طرح نوروزی مشارکت دارند.

وی افزود: ما همچنین برنامه ریزی کرده‌ایم تا کمپ‌های مشترکی را با دیگر دستگاه‌ها در ۳۰ کیلومتری شهرها ایجاد کنیم تا مسافران با حضور در آن استراحت کرده و سپس ادامه مسیر بدهند.

به گفته رئیس اورژانس کشور برنامه ریزی اورژانس برای کاهش ۲۰ درصدی مصدومان و جانباختگان حوادث رانندگی در طرح نوروزی ۱۴۰۲ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر