پشه بیماری‌زای آئدس به جزیره کیش رسید

رییس مرکز بهداشت کیش گفت: پشه آئدس ناقل بیماری های تب دنگ، زیکا و چیکنگونیا در این جزیره مشاهده و کشف شد.

پشه بیماری‌زای آئدس به جزیره کیش رسید

به گزارش مملکت آنلاین، محمدرضا رضانیا اظهار کرد: تاکنون این پشه تنها در بندرگاه جزیره مشاهده و اقدامات لازم برای مه پاشی علیه آن در این منطقه از سوی کارشناسان مرکز بهداشت انجام شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون در کیش و حتی استان هرمزگان موردی از بیماری های مربوط به این پشه شامل دنگ، زیکا و چیکنگونیا مشاهده نشده و به دلیل اینکه در صورت نبود بیمار در منطقه و محیط نمی تواند ناقل باشد خطری از بابت مشاهده آن در زیره احساس نمی شود.

رضانیا با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی در این خصوص لازمه حفظ سلامت مردم است افزود: ارایه آموزش های همگانی، هماهنگی برای از بین بردن شرایط لارو زدن پشه ها و مه پاشی نقاط احتمالی از جمله اولویت های پیش رو در این خصوص بوده که هماهنگی ها و اقدامات لازم آن از سوی این مرکز آغاز شده است.

وی یادآور شد: لاستیک‌های غیرقابل استفاده، زباله هایی مثل قوطی ها، بطری ها و ظرف های غیرقابل مصرف، آب کولر، کشتی های شکسته که امکان جمع شدن آب در آن‌ها وجود دارد هترین محل برای تکثیر پشه ها است لذا باید تمامی این زباله ها جمع‌آوری شده و درون سطل زباله انداخته شوند.

رییس رکز بهداشت کیش افزود: موثرترین راه پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس از بین بردن آب‌های راکد به ویژه در منازل و سکونت گاه ها است که باید تمامی وسایلی که احتمال دارد آب باران در آن باقی بماند جمع‌آوری و بهسازی شود و در این خصوص مهمترین رسالت و وظیفه بر عهده مردم است.

وی گفت: همچنین هماهنگی لازم با شرکت عمران، آب و خدمات و با طرح های عمرانی برای ضدعفونی حوضچه های ذخیره آب با پیمانکاران نیز انجام شده و هم اکنون اقدامات لازم از جمله بهسازی نقاط مستعد در حال انجام است.

وی اظهار کرد: مقابله با پشه آئدس و بیماری‌های ناشی از آن نیازمند عزم جدی و همکاری بین بخشی دستگاه‌هاست و هراقدامی که لازم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر