در جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صورت گرفت؛

بررسی گزارش سازمان برنامه از تغییرات لایحه بودجه و بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه فوق‌العاده‌ای گزارش سازمان برنامه از نحوه تصویب و تغییرات لایحه بودجه در مجلس و گزارش بانک مرکزی از کاهش نرخ دلار را بررسی کرد.

بررسی گزارش سازمان برنامه از تغییرات لایحه بودجه و بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز

به گزارش مملکت آنلاین،ستاد هماهنگی اقتصادی دولت جمعه شب - ۱۹ اسفند - جلسه ویژه و فوق‌العاده تشکیل داد و چند موضوع اقتصادی کشور را بررسی کرد.

در این جلسه که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، بعد از گزارش سازمان برنامه و بودجه از تصویب لایحه بودجه سال آینده کل کشور و میزان تغییرات و اصلاحات به عمل آمده در این لایحه در مجلس شورای اسلامی، موضوع نرخ ارز و کاهشی شدن آن بررسی شد و بانک مرکزی گزارشی از اقداماتش در حوزه داخلی و بین‌المللی در این راستا ارائه کرد.

در جلسه شامگاه جمعه ستاد هماهنگی اقتصادی همچنین بر ضرورت جلوگیری از نوسان قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله ارز، دارو، مواد غذایی، مسکن و صنایع تولیدی و پرمصرف و لزوم ایجاد ثبات و آرامش در بازار در روزهای پایانی سال و نیز ارائه برنامه تثبیت بازار و کاهش التهاب در سال ۱۴۰۲ تأکید و راهکارهای پیشنهادی در این زمینه بررسی شد.

بررسی الزامات تحقق رونق تولید و ارائه راهکارهای تأمین مالی برای اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگ و زیرساختی کشور در جهت تحقق رشد هدف گذاری شده و لزوم تلاش پیگیر و منسجم همه دستگاه‌ها و نهادها با مشارکت بخش عمومی و دولتی در این زمینه از دیگر محورهای دستور کار جلسه دیشب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر