داعش مسئولیت کشته شدن والی طالبان در بلخ را برعهده گرفت

در پی کشته شدن والی طالبان در شمال افغانستان؛ داعش مسئولیت حمله انتحاری را بر عهده گرفت .

داعش مسئولیت کشته شدن والی طالبان در بلخ را برعهده گرفت

به گزارش مملکت آنلاین، گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش مسئولیت انجام حمله‌ای‌ انتحاری در شمال افغانستان را برعهده گرفت که طی آن یکی از رهبران ارشد طالبان کشته شد.

در بیانیه‌ای که از سوی ارگان تبلیغاتی این گروه اسلامگرای افراطی موسوم به اعماق منتشر شد، آمده است: «یک جنگجوی داعش بیرون دفتر والی منتظرش ماند و سپس به سوی شتافت و کمربند انتحاری خود را منفجر کرد.»

این حمله روز پنجشنبه در شهر مزار شریف انجام شد و در جریان آن محمد داوود مزمل، والی بلخ بر اثر شدت انفجار کشته شد.

به گفته یک سخنگوی پلیس طالبان در این حمله که حوالی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی انجام شد علاوه بر والی بلخ دو غیرنظامی نیز جان باختند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با انتشار توییتی کشته شدن والی بلخ را تایید کرد و از آغاز تحقیقات برای روشن شدن جزئیات بیشتر این حادثه خبر داد.

سخنگوی طالبان، گروهی که پیش از به دست گرفتن مجدد قدرت در کابل در اوت ۲۰۲۱ بارها دست به انجام عملیات مشابهی در افغانستان زده است در این پیام اعلام کرد که محمد داوود مزمل به دست «دشمنان اسلام» کشته شد.

امارت اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که محمد داوود مزمل یک روز پیش از دیدار با مقامات دولتی که برای گفتگو در خصوص یک پروژه بزرگ آبیاری در شمال افغانستان به ولایت بلخ آمده بودند در دفتر کارش کشته شد.

محمد داود مزمل در نخستین روزهای تسلط طالبان بر افغانستان به عنوان والی ولایت ننگرهار در شرق این کشور منصوب شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ او در ننگرهار رهبری مبارزه با داعش را برعهده داشت و سال گذشته به عنوان والی بلخ منصوب شد.

دولت اسلامی خراسان، شاخه منطقه‌ای داعش که پس از استقرار طالبان در افغانستان بر فعالیت‌های خود افزوده اخیرا حملات متعددی را علیه خارجی‌ها، اقلیت‌های مذهبی و نهادهای دولتی در این کشور سازماندهی و اجرا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر