تکذیب غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد توسط ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تا کنون غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد نداشته‌، گفت: وظیفه اعضای آژانس مراقبت از جایگاه حرفه‌ای آن است و نباید اجازه دهند از این سازمان بین‌المللی برای مقاصد سیاسی سوءاستفاده کنند.

به گزارش مملکت آنلاین، بهروزکمالوندی در مورد مطالب منتشر شده در خبرگزاری بلومبرگ افزود: مطالب منتشر شده سیاه‌نمایی و تحریف حقایق است و وجود ذره یا ذرات اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی‌سازی به معنی غنی‌سازیِ بالای ۶۰ درصد نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه آژانس تبدیل به ابزار فشار برخی شده و این نوع عملکرد تاثیر منفی برای اعتبار و حیثیت این سازمان مهم بین المللی دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:‌ رژیم صهیونیستی و کشورهای استکباری از این شرایط حاکم بر آژانس بیشترین سوءاستفاده را می‌کنند.

کمالوندی افزود: وظیفه اعضای آژانس مراقبت از جایگاه حرفه ای آن است و نباید اجازه دهند از این سازمان بین المللی برای مقاصد سیاسی سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر