عربستان، ۱۴۲ کارمند دولتی را به اتهام فساد بازداشت کرد

در پی گسترش فساد در عربستان، ۱۴۲ شهروند سعودی از جمله تعدادی از کارکنان دولت به اتهام فساد طی یک ماه اخیر بازداشت شده‌اند.

عربستان، ۱۴۲ کارمند دولتی را به اتهام فساد بازداشت کرد

به گزارش مملکت آنلاین، در پی فساد در  برخی دستگاه‌های عربستان سعودی، مسئولان این کشور مجبور شدند در ظاهر هم که شده اقداماتی را برای جلوگیری از فساد که ریشه در خاندان حاکمه آل سعود دارد، انجام دهند.

سازمان نظارت و مبارزه با فساد اداری "نزاهه" عربستان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره تلویحی به گسترش فساد در این کشور اعلام کرد که در چارچوب ادامه تلاش‌ها برای مبارزه با فساد از ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۲۲ ژانویه سال جاری میلادی (کمتر از یک ماه)، درباره ۳۰۷ نفر به اتهام فساد تحقیق شد که از این تعداد ۱۴۲ نفر بازداشت شدند.

در بیانیه این سازمان آمده است که افراد بازداشت شده از کارمندان وزارت‌خانه‌های کشور، دفاع، گارد ملی، نیرو، دادگستری، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مسکن، بهداشت، آموزش، محیط زیست، آب و کشاورزی، اداره کنترل و مبارزه با فساد، هیات زکات و اداره امور مالیاتی و گمرکی هستند.

طبق اعلام این سازمان، بازداشت شدگان به ارتشا و سوءاستفاده از مقام خود، اعمال نفوذ، سوء استفاده از قدرت و جعل متهم شده‌اند که در قوانین عربستان، مجازات‌های شدیدی برای آنها تعیین شده است.

انتهای پیام/

منبع: نشریه «عربین بیزنس»

ارسال نظر