یک شرکت هواپیمایی عربستانی، بدنبال بزرگترین شرکت ارزان‌قیمت خاورمیانه است

شرکت هواپیمایی ارزان قیمت فلای ناس عربستان به دنبال گسترش حضور جهانی خود با افتتاح واحدهای جدید در دو کشور است.

یک شرکت هواپیمایی عربستانی، بدنبال بزرگترین شرکت ارزان‌قیمت خاورمیانه است

به گزارش مملکت آنلاین، بلومبرگ با استناد به بیانیه شرکت گزارش داد، اقدام این شرکت هواپیمایی در راستای هدف آن برای تبدیل شدن به بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت خاورمیانه و یکی از پنج شرکت بزرگ در سطح جهان است.

بلومبرگ نوشت: شرکت هواپیمایی ارزان قیمت فلای ناس عربستان به دنبال گسترش حضور جهانی خود با افتتاح واحدهای جدید در دو کشور است. بلومبرگ با استناد به بیانیه شرکت گزارش داد، اقدام این شرکت هواپیمایی در راستای هدف آن برای تبدیل شدن به بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت خاورمیانه و یکی از پنج شرکت بزرگ در سطح جهان است.

در ادامه این مطلب آمده است: عربستان به منظور تنوع بخشیدن به درآمد خود مطابق با اهداف ذکر شده در سند چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور، میلیاردها دلار به بخش هوانوردی تزریق می کند، زیرا گردشگری قرار است یکی از ستون های اصلی اقتصاد ریاض در آینده باشد. این برنامه ها شامل ایجاد یک فرودگاه جدید در ریاض و یک خط هوایی جدید متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF؛ صندوق الإستثمارات العامة) به عنوان صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی است که دارایی‌هایی به ارزش ۶۰۷ میلیارد دلار تحت مدیریت دارد.

شرکت هواپیمایی فلای ناس مستقر در ریاض به دنبال افزایش ناوگان موجود خود به ۲۵۰ فروند و همچنین اضافه کردن مدل های پهن پیکر مانند بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس SE A۳۵۰ است. در اوایل ژانویه، flynas فاش کرد که رشد سالانه عملکرد خود را در طول سال ۲۰۲۲ دوبرابر کرده است. تعداد مسافران با ۹۱ درصد افزایش به ۸.۷ میلیون نفر و تعداد پروازها با ۴۵ درصد افزایش به ۶۶۰۰۰ پرواز رسیده و تعداد صندلی ها نیز ۴۶ درصد افزایش یافته است.

استراتژی بخش هوانوردی ملی عربستان افزایش مسیر‌های حمل‌و‌نقل هوایی به ۲۵۰ مقصد و افزایش ظرفیت مسافران به ۳۳۰ میلیون نفر و افزایش دوبرابری ظرفیت بار به ۴.۵ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ است.

فلای ناس که پرواز خود را با نام ناس ایر در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد، تحت مالکیت شرکت Kingdom Holding، متعلق به شاهزاده ولید بن طلال میلیاردر عربستان است.

انتهای پیام/

منبع: بلومبرگ

ارسال نظر