افغانستان حذف شد / عربستان باخت / چین با برانکو با خوش شانسی صعود کرد

تیم های ملی فوتبال افغانستان و هند از راهیابی به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ بازماندند و قطر و کویت راهی دور بعد شدند.

افغانستان حذف شد / عربستان باخت / چین با برانکو با خوش شانسی صعود کرد

به گزارش مملکت آنلاین، مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا پیگیری شد.

حذف افغانستان در روز صعود قطر و کویت

در آخرین دیدار مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در گروه A دو دیدار برگزار شد و تیم‌های ملی فوتبال قطر و کویت راهی مرحله بعد شدند.

در یکی از این دیدارها قطر میزبان هند بود و در حالی که تا اواخر بازی با نتیجه یک بر صفر عقب بود توانست در نهایت دو گل به ثمر برساند و با نتیجه ۲ بر یک به برتری برسد.

در دیگر دیدار هم تیم‌های ملی فوتبال افغانستان و کویت به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر کویت خاتمه پیدا کرد.

به این ترتیب در جدول رده بندی گروه A قطر با ۱۶ امتیاز صدرنشین شد و کویت با ۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و راهی مرحله بعد شدند. هند و افغانستان هم با ۵ امتیاز سوم و چهارم شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

عربستان باخت و به همراه اردن صعود کرد

تیم های ملی فوتبال عربستان سعودی و اردن در آخرین دیدار مرحله دوم رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در گروه G شامگاه سه شنبه به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر یک اردن به پایان رسید.

عربستان که در این دیدار میزبان بود ابتدا در دقیقه ۱۶ با گل «علی لاجامی» از حریف خود پیش افتاد. اما «اولوان» در دقیقه ۲۷ بازی را به تساوی کشاند و «الروابده» هم در آخرین ثانیه های نیمه اول موفق شد گل دوم اردن را به ثمر برساند.

در نیمه دوم هم تغییری در نتیجه بازی رخ نداد تا شاگردان «حسین عموته» برابر شاگردان «ماچینی» به برتری برسند.

در دیگر دیدار این گروه هم تاجیکستان موفق شده بود با نتیجه ۳ بر صفر از سد پاکستان عبور کند.

در پایان دیدارهای مرحله گروهی، عربستان و اردن با سیزده امتیاز در رده های اول و دوم قرار گرفتند و راهی مرحله بعد شدند. تاجیکستان با ۸ امتیاز سوم شد و پاکستان بدون امتیاز در رده آخر قرار گرفت.

حریفان ایران و ازبکستان مساوی کردند

دیدار تیم های ملی فوتبال ترکمنستان و هنگ کنگ در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی ترکمنستان برگزار شد و این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

این دو تیم که در کنار ایران و ازبکستان در گروه E مسابقات قرار دارند با این تساوی ۲ امتیازی شدند و به عنوان تیم های سوم و چهارم از دور رقابت ها کنار رفتند.

ایران و ازبکستان در این گروه صعود کردند.

سوریه حذف شد تا کره شمالی صعود کند

در یکی از دیدارهای مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا، از گروه B تیم ملی فوتبال کره شمالی میزبان میانمار بود و موفق شد حریف خود را با نتیجه پر گل ۴ بر یک شکست دهد.

پیش از این دیدار هم ژاپن موفق شده بود با نتیجه ۵ بر صفر سوریه را از پیش رو بردارد.

به این ترتیب در گروه C تیم ملی ژاپن با ۱۸ امتیاز و کره شمالی با ۹ امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی مرحله بعد مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شدند. سوریه با ۷ و میانمار با یک امتیاز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

استرالیا، فلسطین را در هم کوبید

 تیم ملی فوتبال استرالیا در آخرین دیدار مرحله گروهی دور دوم رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا میزبان تیم ملی فلسطین بود و با نتیجه پر گل ۵ بر صفر به برتری رسید.

در گروه «I» تیم ملی استرالیا با ۱۸ امتیاز به عنوان صدرنشین به کار خود پایان داد و فلسطین با ۸ امتیاز دوم شد. لبنان و بنگلادش هم با ۳ و یک امتیاز سوم و چهارم شدند.

به این ترتیب استرالیا و فلسطین به عنوان تیم های اول و دوم راهی مرحله بعد شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر