ادامه استفاده از VAR در لیگ برتر انگلیس

لیگ برتر جزیره به استفاده از کمک‌ داور ویدئویی ادامه می‌دهد.

ادامه استفاده از VAR در لیگ برتر انگلیس

به گزارش مملکت آنلاین، باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس روز پنجشنبه به تداوم استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی، «وی‌ای‌آر» VAR در فصل آینده رأی مثبت دادند.

رای مثبت باشگاه‌های انگلیسی به وی‌ای‌آر؛ لیگ برتر جزیره فصل آینده به استفاده از کمک‌ داور ویدئویی ادامه می‌دهد

باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس روز پنجشنبه به تداوم استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی، «وی‌ای‌آر» VAR در فصل آینده رأی مثبت دادند.

اگرچه در بیانیه لیگ برتر جزیره به جزئیات دقیق آرا در این نظرخواهی اشاره نشده، اما بنا به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، ۱۹ باشگاه از ۲۰ باشگاه فعال در این لیگ به حفظ تکنولوژی بحث‌برانگیز «وی ای آر» در مسابقات فصل آینده رای داده‌اند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، تنها باشگاه «ولورهمپتون» که ماه گذشته خواستار حذف این فناوری از بخش داوری مسابقات شده بود، از لغو VAR حمایت کرده است.

این باشگاه مستقر در منطقه میدلندز پس از آنکه فصلی دیگر از مسابقات با تصمیمات بحث‌برانگیز متعدد همراه شد، سیستم کمک داور ویدیویی را عاملی برای «تخریب وجه و اعتبار برند لیگ برتر» خوانده بود.

فناوری «وی‌ای‌آر» سال ۲۰۱۹ با هدف کمک به داوران برای جلوگیری از اشتباهات آشکار و واضحی که در گذشته نتیجه مسابقات را بارها تحت‌الشعاع قرار داده بود، وارد لیگ برتر انگلیس شد.

این در حالیست که در طول فصل ۲۰۲۳/۲۰۲۴ که اخیرا به پایان رسید، جنجال‌ها و بحث‌های زیادی در مورد استفاده از این فناوری در داوری مسابقات مطرح شد و برخی مدیران باشگاه‌ها و هواداران لیگ برتر به طور فزاینده‌ای نسبت به کارایی این سیستم ابراز نارضایتی ‌کردند.

با این حال، لیگ برتر جزیره در بیانیه‌ای که پس از رأی‌گیری روز پنجشنبه، منتشر شد تاکید کرد که نحوه استفاده از این فناوری باید بهبود یابد و نیاز به پیشرفت در این زمینه کاملا حس می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «در حالی که به نظر می‌رسد استفاده از VAR با تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تری همراه است، اما توافق شد که در راستای منافع مسابقات و هواداران باید بهینه‌سازی‌هایی انجام شود.»

لیگ برتر اذعان می‌کند که فناور کمک‌داور ویدیویی نیاز به پیشرفت دارد و برای افزایش دقت و سرعت تصمیم‌گیری تلاش خواهد کرد.

فناوری نیمه‌خودکار آفساید و اعلام تصمیمات داور پس از مراجعه به وی‌ای‌آر در ورزشگاه از جمله اقداماتی است که برای بهبود این سیستم در نظر گرفته شده‌اند.

روسای لیگ برتر جزیره همچنین اعلام کردند که با دپارتمان داوران فوتبال انگلیس برای بهبود آموزش استفاده از این فناوری بویژه با لحاظ نکاتی چون تاکید بر سرعت تصمیم‌گیری در عین حفظ دقت، همکاری خواهند کرد.

لیگ برتر همچنین قول داد که به رایزنی با هیئت بین‌المللی فدراسیون فوتبال، نهاد قانون‌گذاری جهانی این ورزش، برای اجازه پخش زنده ویدئو و صدا در طول بررسی‌های VAR ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر