سیستم عامل iOS 18 معرفی شد

اپل در رویداد WWDC 2024 از iOS 18 با قابلیت‌های بیشتری برای شخصی‌سازی هوم‌اسکرین و کنترل سنتر رونمایی کرد.

سیستم عامل iOS 18 معرفی شد

به گزارش مملکت آنلاین، زومیت نوشت : اپل در رویداد WWDC 2024 از تغییرات بزرگ نرم‌افزاری آیفون در iOS 18 رونمایی کرد. کریگ فدریگی، قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی نرم‌افزار اپل، مجموعه‌ای از قابلیت‌های شخصی‌سازی هوم‌اسکرین آیفون را به‌نمایش گذاشت که کاربران اکوسیستم اپل از مدت‌ها پیش منتظرشان بودند.

سیستم‌عامل آیفون باوجود بهبود‌های هرساله، درمقایسه با رقبا همیشه آزادی‌عمل کمتری به کاربران برای شخصی‌سازی هوم‌اسکرین می‌‌داد؛ اما در iOS 18 کاربران می‌توانند آیکون اپلیکیشن‌ها را آزادانه‌تر بچیدند یا حتی از گزینه‌ی «Dark Mode» برای آن‌ها استفاده کنند. امکان تغییر رنگ آیکون‌ها مطابق با تصویر پس‌زمینه نیز فراهم شده است تا دست کاربران برای شخصی‌سازی هوم‌اسکرین از همیشه بازتر باشد.

کنترل سنتر در iOS 18 با ظاهر کاملا جدید و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری همراه خواهد بود؛ کاربران می‌توانند بین چندین صفحه از گزینه‌های مختلف جابه‌جا شوند و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود ابزارهای مرتبط با اپلیکیشن‌های خود را در کنترل سنتر ارائه دهند. و بالاخره، امکان تغییر آیکون‌های پیش‌فرض چراغ‌قوه و دوربین در لاک‌اسکرین با هر گزینه‌ای از کنترل‌ سنتر فراهم شده است.

در بحث حریم شخصی، iOS 18 به کاربران اجازه می‌دهد هر اپلیکیشن مدنظر خود را پشت دیوار احراز هویت آیفون قرار دهند یا آن‌ها را به‌طور کامل پنهان کنند تا فقط زمانی‌که آیفون از هویت کاربر اطمینان کامل کسب کرد، آیکون اپلیکیشن‌ها را نمایش دهد. کاربران همچنین قادر خواهند بود دسترسی اپلیکیشن‌های جانبی به اطلاعات تماس برخی از مخاطبین را مسدود کنند.

اپلیکیشن Messages هم نونوار شده است؛ حالا می‌توانید به‌جای فقط چند ری‌اکشن محدود، از هر ایموجی موجود در کیبورد برای واکنش به پیام‌ها استفاده کنید. امکان استفاده از فرمت‌های مختلف نوشتاری ازجمله بولد، ایتالیک و زیرخط کشیدن هم هنگام فرستادن پیام در Messages فراهم خواهد شد.

اپل همچنین در حال گسترش ارتباط ماهواره‌ای آیفون است تا کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ بتوانند بدون نیاز به وای‌فای یا آنتن موبایل، از طریق ماهواره پیام ارسال کنند. اما شاید هیجان‌انگیزترین ویژگی پیام‌رسان آیفون امکان زمان‌بندی پیام‌ها باشد که قبلا در پیا‌م‌رسان گوگل وجود داشت. اپل همچنین پشتیبانی Messages از فناوری RCS را در iOS 18 تایید کرد تا بالاخره پس از سال‌ها، فاصله‌ی بین کاربران اندرویدی و آیفون هنگام ارسال پیام برداشته بشود.

اپلیکیشن ایمیل در iOS 18 با بهبودهای جزیی همراه است و حالا به سبک جیمیل می‌تواند ایمیل‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهد. ویژگی «Game Mode» جدید هم فعالیت‌های پس‌زمینه را به‌حداقل می‌رساند تا هنگام بازی با دسته و هدفون متصل به آیفون، بهترین عملکرد و کمترین تاخیر را تجربه کنید.

اپل همچنین در WWDC 2024 بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ برنامه‌ی گالری آیفون را به‌نمایش گذاشت. اپ گالری با بازطراحی کامل، ناوبری آسان‌تری خواهد داشت و علاوه‌بر قابلیت‌هایی نوآورانه برای سازماندهی تصاویر، روش‌هایی تازه برای پیدا کردن تصاویر موردعلاقه‌یتان از دوستان و خانواده گرفته تا سفرها و حیوانات خانگی، ارائه می‌دهد.

امکان دسته‌بندی براساس چهره، پین کردن کلکسیون‌های خاص در بخش بالای گالری برای دسترسی سریع‌تر و فیلترکردن تصاویر از دیگر تغییرات مهم برنامه‌ی گالری آیفون در iOS 18 است.

و اما هوش مصنوعی؛ اپل مدعی است قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید آیفون بهتر از هر پلتفرم دیگری می‌توانند درخواست کاربر را درک کنند. کاربران آیفون ۱۴ و جدیدتر می‌توانند در اپلیکیشن Messages تصاویر هوش مصنوعی تولید کنند. نحوه‌ی نمایش نوتیفیکشن‌ها نیز هوشمندانه‌تر شده و iOS خودش تشخیص می‌دهد براساس درجه‌ی اهمیت، کدام نوتیفیکیشن را اول به شما نشان دهد. دستیار صوتی سیری نیز بهبود یافته و درک بهتری از زبان طبیعی و طیف گسترده‌تری از سوالات خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر