فعالیت ۲۰ هزار کانال پروکسی در تلگرام فارسی

آمارها حاکیست، ۲۰ هزار کانال پروکسی در تلگرام فارسی فعال است.

فعالیت ۲۰ هزار کانال پروکسی در تلگرام فارسی

به گزارش مملکت آنلاین، حالا بیشتر از ۱۸ ماه از تشدید محدودیت‌های اینترنت گذشته اما این وضعیت را نمی‌توان عادی‌شده تصور کرد. هنوز کاربران به وضعیت اینترنت کشور، محدودیت‌ها و مسدودیت‌هایش اعتراض دارند و اینترنتی با کیفیت و سرعت بالاتر می‌خواهند.

مرکز رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی لایف‌وب ۱۴ میلیون محتوای منتشرشده مرتبط با حوزه فناوری در سال ۱۴۰۲ را بررسی کرده و داده‌های به‌دست‌آمده نشان می‌دهد فیلترینگ و فیلترشکن دغدغه اصلی کاربران بوده که در اینستاگرام، ایکس و تلگرام درباره آن تولید محتوا کرده‌اند.

از مجموع ۱۴ میلیون محتوای منتشرشده درباره حوزه فناوری در سال گذشته ۶ میلیون محتوا (۴۴ درصد) به‌طور مستقیم به موضوع فیلترینگ، فیلترشکن و پروکسی مربوط می‌شود.

۲۳ درصد از محتواهای منتشرشده به موضوع وضعیت اینترنت مربوط بوده است. دو موضوع «هک و امنیت اطلاعات» و «هوش مصنوعی» هر کدام ۱۳ درصد از کل محتوا را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین، حدود ۵۱.۵ هزار کاربر ۱۱۱ هزار محتوای دارای کلمات رکیک درباره اینترنت یعنی کیفیت، سرعت، قطعی و اختلالات آن در توییتر منتشر کرده‌اند!

کاربران هم‌چنان به دنبال راهی برای اتصال به پلتفرم‌های مورد نیازشان هستند. همین موضوع باعث شده تعداد کانال‌های ارائه‌دهنده پروکسی در تلگرام به ۲۰ هزار مورد برسد. وجود ۲۰ هزار کانال پروکسی در تلگرام «یعنی ۲.۵ درصد از کل تلگرام فارسی ارائه‌دهنده پروکسی هستند.

داده‌های لایف‌وب می‌گوید «در بین کانال‌هایی که بیش از یک میلیون عضو دارند ۱۲ درصد از آن‌ها مرتبط با پروکسی هستند.»

 در مقایسه ۵ کانال پروکسی با بیشترین عضو با ۵ کانال خبری که بیشترین عضو را تا پایان سال ۱۴۰۲ داشته‌اند، کانال‌های پروکسی از نظر میانگین تعداد اعضا، میانگین بازدید هر پست و میانگین تغییرات اعضا در سال ۱۴۰۲ آمار بهتری دارند.

در ۵ کانال پروکسی با بیشترین تعداد اعضا میانگین تعداد عضو ۴.۳ میلیون عضو است، در حالی که میانگین تعداد اعضای ۵ کانال خبری دارای بیشترین عضو ۲.۶ میلیون عضو است.

در ایکس، تلگرام و اینستاگرام، ۸۹۰ هزار محتوا در مورد خرید یا فروش فیلترشکن منتشر شده است. در طرف مقابل، ۴۷۲ هزار محتوا نیز در مورد فیلترشکن‌های رایگان منتشر شده است. این مقایسه نشان می دهد هزینه فیلترشکن هم به سایر هزینه‌های زندگی مردم تحمیل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر