ایران سومین کشور جهان از لحاظ تعداد کانال‌های تلگرامی

ایران از نظر تعداد کانال تلگرامی و اعضای کانال‌ها رتبه سوم دنیا را دارد.

ایران سومین کشور جهان از لحاظ تعداد کانال‌های تلگرامی

به گزارش مملکت آنلاین، کمتر از یک ماه دیگر فیلترینگ تلگرام در ایران هفت ساله می‌شود. پیام‌رسان محبوبی که آمارها نشان می‌دهد بین آسیایی‌ها محبوبیت بسیاری دارد، در حدود سال ۱۳۹۶ در ایران هم بسیار محبوب شد و کاربران بسیاری پیدا کرد.

شاید استقبال گسترده از این پیام‌رسان روسی دلیلی برای فیلتر شدن آن در ایران بود اما حتی این اتفاق هم تاثیر چندانی بر کاهش استفاده کاربران از تلگرام نداشت.

آمارهایی که سایت telemetr از تعداد کانال‌ها و مجموع اعضای کانال‌ها در کشورهای مختلف جهان منتشر کرده نشان می‌دهد در حال حاضر ۲۱۰ هزار و ۸۰۰ کانال ایرانی در تلگرام فعال هستند که در مجموع یک میلیارد کاربر در این کانال‌ها عضو هستند.

بنابراین، ایران از لحاظ تعداد کانال‌های تلگرامی و اعضای آن‌ها در رتبه سوم دنیا ایستاده است. دو کشور روسیه و هند بالاتر از ایران هستند و در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.

در لیست ۱۰ کشوری که بیشترین تعداد کانال تلگرامی و بیشترین تعداد اعضا در این کانال‌ها را دارند فقط روسیه و اسپانیا جزو کشورهای اروپایی هستند و هشت کشور دیگری که در این لیست قرار دارند از کشورهای آسیایی هستند.

در لیست ۵۰ کانالی که بیشترین تعداد عضو را در تلگرام دارند ۱۱ کانال، ایرانی هستند. در میان این ۱۱ کانال تلگرامی ایرانی پنج کانال مربوط به پروکسی و فیلترشکن است.

سه مورد از این کانال‌ها هم خبری هستند، دو مورد کانال‌های مربوط به موسیقی و دانلود آهنگ است و یک مورد هم کانالی در حوزه درآمدزایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر