سوئیس میزبان نشست صلح اوکراین / روسیه دعوت نیست

نشست صلح اوکراین در سوئیس با حضور حدود ۹۰ کشور و سازمان برگزار خواهدشد.

سوئیس میزبان نشست صلح اوکراین / روسیه دعوت نیست

به گزارش مملکت آنلاین،  دویچه وله نوشت: ویولا آمهِرد، رئیس‌جمهور و رئیس شورای فدرال سوئیس به خبرنگاران در پایتخت این کشور گفت که هدف از نشست صلح اوکراین که روزهای شنبه و یکشنبه آینده (۱۵ و ۱۶ ژوئن) به میزبانی سوئیس برگزار می‌شود، ترسیم مسیری به سوی صلح احتمالی پس از حدود ۲۸ ماه از زمان حمله نیروهای روسیه به خاک اوکراین است.

به گزارش آسوشیتدپرس، آمهِرد گفت که این نشست "تبلیغات نیست"، بلکه "مبنایی برای کمک‌های بشردوستانه ارائه شده توسط سوئیس و برای آغاز یک گفت‌وگو است".

رئیس‌جمهوری سوئیس افزود که حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در سطح رئیس کشورها و دولت‌ها خواهند بود، اما شماری از سازمان‌ها مانند سازمان ملل متحد نیز حضور خواهند داشت.

یورونیوز نوشت:اگرچه روسیه به این اجلاس دعوت نشده، اما دولت سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف از آن، «تعیین مشترک یک نقشه راه» در مورد چگونگی مشارکت روسیه و اوکراین در روند صلح آینده خواهد بود.

افزایش حملات سایبری در آستانه نشست صلح اوکراین در سوئیس

یورونیوز نوشت:  دولت سوئیس همچنین از افزایش حملات سایبری و انتشار اطلاعات نادرست در آستانه برگزاری نشست صلح اوکراین خبر داد و اعلام کرد که هدف از این اقدام‌ها ایجاد اختلال در مذاکرات صلح بوده است.

با وجود این، مقام‌های سوئیس از بیان اینکه چه فرد یا کشوری پشت این حملات سایبری بوده است، خودداری کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر