تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپا در اقدامی خصمانه ۶ فرد و ۳ نهاد ایرانی را با اتهامات مرتبط با صنعت پهپادی و موشکی کشورمان تحت تحریم قرار داد.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش مملکت آنلاین، اتحادیه اروپا با ادعای ارسال پهپاد و موشک از ایران برای استفاده علیه اوکراین و همچنین ارسال این تجهیزات به دریای سرخ، تحریم‌هایی را علیه امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع ایران اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تحریم‌ها همچنین سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه را با ادعای نقش داشتن در انتقال موشک برای حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن هدف قرار داد. 

افزون بر این، قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) و یکی از فرماندهان آن، شرکت کاوان الکترونیک بهراد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «امیر خواجه فرد» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی ایران به دلایل مشابه (تامین پهپاد و قطعات پهپادی) در فهرست تحریم‌ها ذکر شده‌اند.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته از توافق بر سر اعمال این تحریم‌ها خبر داده بود.

ادعا‌های اتحادیه اروپا در خصوص صنعت پهپادی ایران و ارسال آن به روسیه در حالی مطرح می‌شود که کرملین بار‌ها استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ با اوکراین را رد کرده و گفته است که روسیه در جنگ از تجهیزات روسی و با نام‌گذاری‌های روسی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر