۴۵ نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری مدرک دکترا دارند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از ۸۰ نامزد انتخابات ۷۶ نفر آقا و ۴ نفر خانم هستند و بیشترین بازه سنی ۵۶ تا ۶۰ سال است که ۱۸ نفر را شامل می‌شود.

۴۵ نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری مدرک دکترا دارند

به گزارش مملکت آنلاین، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: ثبت نام این دوره داوطلبان انتخابات، فرایندجدیدی تجریه کردیم که بسیار خوب بود، آن تصور حاشیه‌های انتخاباتی که سال‌های قبل بود، این دفعه اصحاب رسانه ندیدند.

وی افزود: در بین افراد ثبت نام شده ۴۵ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا، یازده نفر حوزوی و ۲۴ نفر مدرک کارشناسی ارشد هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: از ۸۰ نامزد انتخابات ۷۶ نفر آقا و ۴ نفر خانم هستند و بیشترین بازه سنی ۵۶ تا ۶۰ سال است که ۱۸ نفر را شامل می‌شود.

اسلامی افزود: دربازه سنی ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۸ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۳ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۳ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۸ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۷ نفر و ۷۱ تا ۷۵ سال نیز ۱۱ نفر ثبت نام کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور به شغل افراد ثبت نام شده هم اشاره کرد و گفت: شغل افراد ثبت نامی ۱۲ نفر کارمند، یک نفر شغل آزاد، ۲ نفر نظامی، ۲۱ نفر استاددانشگاه، ۱۴ نفر بازنشسته، ۱۷ نفر نماینده مجلس و ۲ نفر فرهنگی هستند.

اسلامی در انتها گفت: در بین نامزد‌ها همچنین ۲ روحانی، یک وکیل، دو پزشک به چشم می‌خورند و ۶ نفر هم گزینه «سایر» را در برگه ثبت نام ذکر کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر