آغاز فعالیت آزمایشی تراموا در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز فعالیت تراموا از ماه آینده در پایتخت خبر داد.

آغاز فعالیت آزمایشی تراموا در تهران

به گزارش مملکت آنلاین، آئین ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران با حضور مدیران شهری برگزار و تحویل ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی به جای تاکسی‌های فرسوده صورت گرفت.

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم اعلام کرد: به صورت پایلوت یک رام قطار LRT تا ماه آینده وارد شهر تهران می‌شود و در مسیر میدان امام حسین تا پایانه جدید شرق فعالیت تراموا به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: داستان توسعه و برقی سازی را رقم می‌زنیم تا مبنایی برای زیرساخت برای تمام شئون باشد؛ برقی سازی حمل و نقل را با حمایت دولت شروع کردیم و با نگاه ویژه شهیدجمهور این رخ داد.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری هم این روند را ادامه داد و از الگوها وارد عنلیات شدیم و ناوگان حمل و نقل برقی و مشخصا امروز برای تاکسی آغاز شد.

به گفته هرمزی، امروز یک هزار دستگاه رونمایی کردیم و ۲۷ هزار تاکسی تا پایان سال وارد می شود و ۱۰ هزار ون برقی در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) خواهیم داشت.

وی در مورد ایستگاه‌های شارژ برقی هم گفت: بیش از ۷۰ ایستگاه احداث شده و کمااینکه ۹۰۰ جای شارژ با مپنا قرارداد بستیم تا مایان سال اجرایی می‌شود.

هرمزی در مورد اتوبوس‌های برقی وارداتی از چین هم اظهار کرد: عقب ماندگی جدی در این مورد داشتیم و ۲ هزار و ۷۵۵ از ابتدای دوره قرارداد داشتیم و هفته بعد پارت اول اتوبوس های برقی را تست می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر